Ga naar inhoud

gebruik samsung link model UE40D6200


Jef Ruts

Aanbevolen berichten

Met de Samsung link is het mogelijk bestanden op de pc of laptop op te halen en af te spelen, op een groot scherm. Dit gebeurt via het huiselijk netwerk. Heb dit geprobeerd en het lukt niet. Kan de mappen op de tv (die in de samsung_pc map staan) wel zien maar de inhoud niet. Van PC naar pc is het geen probleem.
Ik heb de indruk dat mijn model te oud is? Is aangekocht 20 dec 2011, en heb ergens iets gelezen dat dit enkel is voor model vanaf 2012.
Klopt dit of is er een andere oplossing.
Heb ook geprobeerd een usb Keyb aan te sluiten om de pw_den makkleijker te kunnen ingeven. Er komt geen reactie na het inpluggen van dit keyboard.
Heb ook al de helpdesk van Samsung geraadpleegd maar zonder succes.
Graag een reactie
Bij voorbaat dank
Jef
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jef,

Ik heb even wat dingen voor je uitgezocht en het lijk mij inderdaad dat jouw Samsung televisie niet geschikt is voor een verbinding via Samsung Link. Blijkbaar is de UE40D6200 een ouder model, waarvoor Samsung Link niet beschikbaar is.

Of je dit op de een of andere manier toch kunt gebruiken weet ik niet, maar via onderstaande link kom je bij een aantal handleidingen en software/firmware updates. Misschien dat hier iets in staat, of dat het kan helpen om een update te doen!

Succes

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jef!

Ik heb even navraag gedaan bij de klantenservice van Samsung over welke modellen geschikt zijn voor Samsung Link. Ik kreeg het volgende antwoord:

Bij de 2012 modellen is het vanaf de ES5500 serie, bij de 2013 modellen is het vanaf de F6200 en bij de 2014 modellen is het vanaf de H6200.

De series die volgen na bovengenoemde series zouden dus compatibel moeten zijn met Samsung Link. Ik hoop dat je hier iets aan hebt bij het uitzoeken van een nieuwe televisie

Fijne dag vandaag!
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Ik heb een UE40H6240 (opvolger van de 6200) en bij mij werkt het ook niet. Ik zie wel de mappen op de TV maar de inhoud is leeg. Ik heb 2 pc's die ik heb gedeeld en op beide draait Samsung Link. De PC's kunnen elkaars bestanden wel zien, maar de TV ziet alleen de mappen maar er zit niets in. De TV kan wel bestanden afspelen van mijn mobiele telefoon (via DLNA).
Ik snap hier niets van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...