Merijn Sanders Geplaatst: 17 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2015 Mijn 2 weken oude Smart TV (UE48H8000) heeft sinds gisterochtend een blauwe waas/gloed over het scherm. Een factory reset heeft het probleem niet verholpen. Alles wat wit hoort te zijn is nu lichtblauw. Heeft iemand hier de oplossing voor? (optimale beeldinstellingen o.i.d) Alvast bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Geplaatst: 17 februari 2015 Delen Geplaatst: 17 februari 2015 Goedemorgen Merijn, In de meeste gevallen heeft een blauwe waas te maken met de bekabeling tusssen de tv en digitale module. Haal de kabels eens los en sluit ze daarna opnieuw aan... Mocht de blauwe gloed er nog steeds zijn kan het betekenen dat de kabel zelf kapot is of dat de poort waarin deze is aangesloten defect is. Probeer het dan eens met een andere kabel. Om te controleren of de poort nog goed werkt kan je er een ander apparaat (bijvoorbeeld DVD speler) op aansluiten... Succes! Marvin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Merijn Sanders Geplaatst: 17 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2015 Ja dat was ik er vergeten bij te zetten. Dit geldt voor alle uitgangen. Dus die blauwe waas heb ik ook als ik mijn blu ray speler of spelcomputer gebruik. Trouwens een kabel kan toch niet binnen 2 weken kapot gaan of wel? Bedankt, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Geplaatst: 17 februari 2015 Delen Geplaatst: 17 februari 2015 Ah oke! Dat maakt het duidelijker inderdaad Als je deze apparaten aansluit, gebruik je dus ook dezelfde kabels? Normaal gesproken gaat een kabel inderdaad niet binnen twee weken kapot, maar je zult net zien dat je die pech hebt. Misschien toch handig om even een andere kabel te proberen, al is het dan alleen om zeker te weten dat het daar niet aan ligt. Een andere optie is om de volgende beeldinstellingen te gebruiken, wie weet helpt het! Picture Mode: Movie Backlight: 14 Contrast: 80 Brightness: 45 Sharpness: 0 Colour: 50 Tint: G50/R50 Picture Size Picture Size: Screen Fit Advanced Settings Dynamic Contrast: Off Black Tone: Off Flesh Tone: 0 RGB Only Mode: Off Colour Space: Custom (Red - R44, G0, B4; Green - R12, G49, B7; Blue - R0, G6, B50; Yellow - R53, G 48, B8; Cyan - R10, G51, B49; Magenta - R48, G0, B50) White Balance 2-Point: Red Offset 0, Green Offset 0, Blue Offset 0, Red Gain +3, Green Gain -4, Blue Gain +2 Gamma: +2 Expert Pattern: Off Motion Lighting: Off Picture Options Colour Tone: Warm2 Digital Clean View: Off MPEG Noise Filter: Off HDMI Black Level: Low (If applicable) Film Mode: Auto2 (If applicable) Motion Plus: Off Cinema Black: On - Medium (with 2.35:1 movies) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Merijn Sanders Geplaatst: 17 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2015 Oke bedankt! Hier was ik naar op zoek. Ik ga het met deze gegevens proberen te fixen. !! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Geplaatst: 17 februari 2015 Delen Geplaatst: 17 februari 2015 Top! Laat maar weten of het gelukt is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Merijn Sanders Geplaatst: 18 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2015 Ik heb het geprobeerd maar het wordt er niet beter op. Toch vreemd dat er van de één op de andere dag een blauwe waas over het beeld zit. Wat nu te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Geplaatst: 18 februari 2015 Delen Geplaatst: 18 februari 2015 Hoi Merijn, Ik heb iets gelezen over een soortgelijk probleem bij een net nieuwe televisie. Hier lag de fout dus in het beeldscherm zelf. Die was niet goed gefabriceerd, waardoor er al gelijk iets kapot ging. Dit mag natuurlijk nooit en daarom raad ik aan om even langs de winkel te gaan waar je hem hebt gekocht (of bellen als het een webshop is). Met een tv van 2 weken oud mag dit niet gebeuren en bovendien is het nog binnen de garantieperiode. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Merijn Sanders Geplaatst: 18 februari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2015 Oke, ga ik doen. Bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floor Wijngaard Geplaatst: 25 april 2015 Delen Geplaatst: 25 april 2015 Hallo, En wat is de uitkomst?? Heb 2 maanden geleden dezelfde tv aangeschaft tijdens de samsung cash-back actie, en heb sinds gisteren ook een blauwe waas in mijn beeld. Samsung kwaaltje??? Floor Wijngaard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Merijn Sanders Geplaatst: 25 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2015 Het heeft te maken met een automatische update. Die moet je uit zetten. Helaas kun je de update niet terugzetten. Je zult dus een monteur moeten bellen om dit voor elkaar te krijgen. Hierna dus automatische updates op 'uit' zetten (bij instellingen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daantje3 Geplaatst: 27 april 2015 Delen Geplaatst: 27 april 2015 Ik heb denk ik hetzelfde probleem, plots ging de tv in fabrieksgebouwen instellingen, sindsdien blauwe waas. Grr is het nu opgelost Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Merijn Sanders Geplaatst: 27 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2015 Bij mij is het opgelost ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daantje3 Geplaatst: 27 april 2015 Delen Geplaatst: 27 april 2015 Wat hebben ze gedaan dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Merijn Sanders Geplaatst: 27 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2015 Wat ik eerder. Al schreef. Een monteur moet langskomen om de update te resetten. Vervolgens moet je de automatische updates op 'uit' zetten. Bij Menu-?ondersteuning -> software update -?automatische update yitzette uitzetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daantje3 Geplaatst: 27 april 2015 Delen Geplaatst: 27 april 2015 Ik zal ze morgen bellen bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zeist270572 Geplaatst: 19 november 2019 Delen Geplaatst: 19 november 2019 Ik heb er ook last van bij sommige zender vooral bij voetbal ik heb er een box onder hangen die ik momenteel ff heb weg gehaald om te kijken of het geen maganetisch veld is maar goed ga ook de bekabeling maar eens na kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 22 november 2019 Delen Geplaatst: 22 november 2019 Zeker goed om de bekabeling te testen. Ben benieuwd, laat maar weten wat de oorzaak was Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.