Cees Reiff Geplaatst: 6 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2015 Ik heb pas een Philips 55 8109 tv gekocht en mijn Pioneer Dolby surround o aangesloten, maar nu loopt geluid niet gelijk met het beeld van de tv. Wie kan mij zeggen hoe ik dit probleem moet oplossen. Vast bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Geplaatst: 11 mei 2015 Delen Geplaatst: 11 mei 2015 Beste Cees, Loopt het geluid voor op het beeld? Vaak is dit het geval wanneer iemand gebruik maakt van een surround set of home cinema set. Geluid wordt namelijk sneller verwerkt dan het beeldmateriaal. Vaak beschikt de televisie of de surround installatie over een functie / instelling die het geluid vertraagt. Deze functie kan verschillende namen hebben zoals Audio Synch, HDMI synch, Audio Delay of Lip Sync etc. Hiermee kunt u een vertraging instellen van enkele milliseconden, zodat het geluid en beeld weer gelijk lopen. Vaak is het even uitproberen welke instelling precies werkt voor u om de ongelijkheid op te lossen. Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wilco Geplaatst: 29 februari 2016 Delen Geplaatst: 29 februari 2016 Ik heb een Philips 47PFL7108 aangesloten op LG surround set. Maar bij mij loopt het beeld voor op het geluid. Wie weet hier een oplossing voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 2 maart 2016 Delen Geplaatst: 2 maart 2016 Meestal is het probleem andersom, dat het geluid voor loopt op het beeld. Je zou even kunnen kijken of je de TV kunt updaten met de laatste firmware. Heb je toevallig beeldinstellingen van de Philips TV aangepast om deze te optimaliseren? In dat geval kan het terugzetten van de instellingen naar fabrieksinstellingen wel eens helpen. Sommige televisies beschikken ook over opties voor geluidssynchronisatie, deze zou je terug kunnen vinden in het menu onder de geluidsinstellingen (mocht de 558109 hier over beschikken). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.