Sonnic Geplaatst: 26 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2016 Hi allemaal, mijn Samsung LE40B651 geeft na opstarten soms wel beeld en soms geen beeld, wel geluid aanwezig. Als je goed van dichtbij naar het beeld kijkt, dan zie je wel in het donker dat er beeld aanwezig is (backlight of zoiets). Hardware van de TV zie er precies uit als op Youtube video; https://www.youtube.com/results?search_query=Samsung+LCD+TV+...r%2FPower+ Omdat het probleem niet altijd voordoet en alleen bij het opstarten wel of niet doet lijkt mij dat het een kleinigheidje is. Backlight Inverter/Power board is van de type BN44-00264C. Ik heb de elco's al bekeken en kan geen bol staande elco kunnen ontdekken. Ik heb de print bekeken op brand plekken etc.... en de soldeerpunten nagekeken of er slechte contacten zijn, ook dit heb ik niet echt kunnen ontdekken, misschien iets over het hoofd gezien.... Wat kan ik nog meer checken, iemand een tip? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 27 januari 2016 Delen Geplaatst: 27 januari 2016 Goedemorgen! Goed dat je al een aantal dingen hebt bekeken. Als het geen defecte elco of defect op de printplaat is dan kan het eventueel veroorzaakt worden door een kapotte HV trafo. Wanneer de TV na het opstarten geen beeld geeft, blijft dit dan de hele tijd zo totdat je de TV weer opnieuw aandoet? Of komt het beeld langzaam weer terug? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sonnic Geplaatst: 27 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2016 Hoi, Wanneer je de TV opstart en geen beeld geeft dan blijft dat zo, het is niet zo dat ie langzaam weer terug komt, totdat je hem weer opnieuw opstart dan moet afwachten of ie wel of niet doet. Zodra ik thuis ben ga ik de HV trafo bekijken. Bedankt voor je reactie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jimmy Geplaatst: 20 november 2016 Delen Geplaatst: 20 november 2016 wel geluid maar geen beeld,met zaklamp onder een hoek of recht op het beeld schijnen ,zie je dan beeld,dan moet de invertor zekering nakijken is soms smd zekering. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shirley Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Ik heb hetzelfde probleem met een Samsung LE32D450G1WXXN, wel geluid geen beeld.. met zaklamp is er wel beeld te zien.. wat moet ik vervangen en is het dat waard? Gr Shirley Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Conny Geplaatst: 11 april 2017 Delen Geplaatst: 11 april 2017 Hallo mijn samsung LE40C750R2ZXZG heeft wel geluid geen beeld. Geen ervaring met reparatie e.d. wat of wie kan mij hiermee helpen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.