Ga naar inhoud

geluid weg bij aansluiten koptelefoon


Patricia

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb sinds kort de tv gekocht; Firmware


Televisies UE43J5500A 43" 5-Series FHD TV (UE43J5500AWXXN) Firmware


alleen als ik voor mijn slechthorende vader de koptelefoon aansluit valt voor mij het geluid weg, valt dit anders in te stellen ? Ik hoop het zo, dit is echt een probleem.....


Mvg Patricia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Patricia,

Dit is iets wat vaker voorkomt bij Samsung televisies. Bij sommige modellen is dit in te stellen via het menu bij de opties voor het geluid. Als daar niks tussenstaat kun je eventueel een Scart Adapter met 3.5 mm audio uitgang kopen. Deze kun je via de scart aansluiting in de TV aansluiten en de koptelefoon kan dan in de 3.5mm uitgang. Zo blijft het normale televisie geluid wel aan.

Deze adaptertjes zijn voor minder dan 10 euro online te bestellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zal dit misschien niet werken. Ik heb sindskort een UE48JS8500L. Wat een ellende zeg, hij heeft alleen HDMI uitgangen, Optical en een 3,5mm koptelefoon uitgang. Zodra je een van die opties kiest gaan de ingebouwde speakers uit.

Dus je kunt niet tegelijk een koptelefoon (zelfs niet bij HDMI/optical to analoog oonverters) en de speakers gebruiken.

Ook het aantal ingangen is heel beperkt. Of component met audio of composiet met audio. Dus niet tegelijkertijd.
Qua in/uitgangen is dit een grote miskoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de geluidsinstellingen kijken om te zien of daar een bepaalde optie aanwezig is voor het aansluiten van een koptelefoon met daarbij geluidsbehoud door de speakers. Kans is echter aanwezig dat je dit helaas niet kunt instellen.

Het ontbreken van een Scart-aansluiting maakt het lastig. Bij de nieuwere modellen van Samsung is het dus niet te doen om een koptelefoon aan te sluiten. Misschien even contact opnemen met de klantenservice van Samsung om te vragen of zij een passende oplossing kunnen bieden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...