Ga naar inhoud

Overgang winter-/zomertijd gaat niet


Jan Schrik

Aanbevolen berichten

Mijn Samsung LE37B651 verwerkt de overgang winter- naar zomertijd niet goed. Hij loopt een uur achter en de helpdesk van Samsung is niet in staat om daar iets aan te doen. Ik heb het idee dat er een bug in de firmware zit.
Als je TV ingesteld staat met als land Nederland (let op: Dit is dus niet hetzelfde als taal Nederlands), gebruikt wordt in combinatie met het DVB-C signaal via de geïntegreerde DVB-C tuner en de tijd instelling staat op automatisch, dan moet de TV intern werken op basis van de UTC tijd en overal de tijd aan de gebruiker tonen op basis van de via het DVB-C signaal doorgegeven tijd offset in het TOT pakketje. Als je TV dat niet (overal) doet dan is er sprake van een bug.

Firmware is een andere term voor de software van apparatuur om alle hardware componenten aan te sturen en menu's aan de gebruiker te tonen. Daar kan je via instellingen wijzigen in (service)menu's als gebruiker niets aan veranderen. De fabrikant zal een aanpassing in de firmware moeten maken (programmeren) om deze bug op te lossen. Als gebruiker zal je deze aangepaste firmware dan in de TV moeten laden. De hamvraag is echter of de specifieke bug ook is opgelost en of de nieuwe firmware weer geen nieuwe problemen introduceert. Helaas zijn de release notes van firmware updates veelal zeer karig of zelfs niet bestaand. Daarnaast hebben fabrikanten de neiging om nieuw geïntroduceerde beperkingen meestal helemaal niet te benoemen.
Wie helpt me?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jan!

Lastig dat de klantenservice van Samsung je ook niet verder kan helpen. Je zou dus kunnen proberen om een firmware update uit te voeren.
http://www.samsung.com/nl/support/model/LE37B651T3PXXN

Op bovenstaande link kun je de meest recente software en firmware update vinden.

Mocht dit niet werken dan zou je misschien deze, omslachtige, manier kunnen proberen. In plaats van je TV op Nederlands te hebben staan zet je hem op een land waar een tijdsverschil van +1 uur is. Wel de tijd op Nederlands laten staan... dan. In Bulgarije is het bijvoorbeeld 1 uur later dan in Nederland. Ik weet niet of het veranderen van het land andere invloeden heeft (negatief op de ontvangst van zenders etc.).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...