Ga naar inhoud

Optische uitgang


wim hutten

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik heb een Samsung tv. gekocht en zie dat hij voor geluid alleen een optische uitgang heeft. Daarnaast twee HDMI ingangen waarvoor ik er een gebruik voor mijn decoder. (Humax)

Mijn vraag is hoe ik mijn geluid kan verbeteren. Moet ik dat een versterker hebben die een optische ingaan heeft of zijn er geluidsboxen oud waar ik een optische ingang coor kan gebruiken?

Alvast dank voor het antwoord.

Groet,

Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Marvin zegt klopt helemaal.
Echter als je een nieuwe Samsung tv hebt gekocht, zit er vaak ook een bluetooth verbinding op, waarmee je je sounbar draadloos kunt verbinden met je tv.
Mocht je toch voor een losse receiver kiezen, dan kun je je Humax aansluiten op je receiver (bij voorkeur via HDMI) dan heb je digitaal audio via je receiver, sluit je via HDMI je tv aan op je receiver voor het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen domme vraag
Op een forum zijn we er om elkaar te helpen.
Voor alleen audio zou ik geen verloop gebruiken van HDMI naar analoog. dit verminderd de kwaliteit.
Dan zou ik de optische uitgang gebruiken, welke geen slechtere kwaliteit dan HDMI betreft. Altijd beter dan analoog. Hiervoor heb je een Toslink kabeltje nodig.

Omdat je receiver geen HDMI ingang heeft, zou ik je Humax niet direct aansluiten op je receiver via een verloop, je verliest hiermee veel beeldkwaliteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...