Verlengsnoer Geplaatst: 21 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2016 De beelden overlappen, en scherm reageerd erg traag, heb de tv gecontroleerd op bolle condensatoren, losse soldeer punten, de wel bekende lcd kabeltjes (de rand) gecontrolleerd, niets lijkt het op te lossen, Soms is het beeld goed, maar 90% van de tijd is het zeer slecht en traag iemand die bij kan helpen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Verlengsnoer Geplaatst: 21 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2016 Hier een video van het probleem https://youtu.be/5d7kAp4LSf8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 23 september 2016 Delen Geplaatst: 23 september 2016 Als je de printplaat / electronica al goed hebt gecontroleerd en het probleem daar niet zit, dan lijkt het wel een probleem met het LCD-panel zelf. In dit geval is het verstandig om er een monteur naar te laten kijken. Mocht het LCD-panel vervangen moeten worden, dan is dit vaak een zeer dure reparatie... dan is het vaak voordeliger om een nieuwe tv aan te schaffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Verlengsnoer Geplaatst: 23 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2016 Heb zelf meer het idee dat het aan de t-con board ligt, en niet aan het lcd paneel zelf maar heb daar uiteraard wel bevestiging voor nodig voor dat ik zo tcon bestel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 28 september 2016 Delen Geplaatst: 28 september 2016 Een defecte TCON kan inderdaad ook zeer uiteenlopende problemen met het beeld veroorzaken. Je kunt de TCON even bekijken en alle IC's checken. Vaak is 1 IC kapot, wat gesoldeerd kan worden. Echt checken of de hel TCON defect is, is eigenlijk niet mogelijk (doormeten is eigenlijk niet te doen). Pas na vervangen hiervan kan je zien of dit effect heeft gehad. Naar de kosten gekeken zou ik het gewoon proberen met een nieuwe TCON Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Verlengsnoer Geplaatst: 29 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2016 Heb de kabeltjes van de lcd zelf (door hele scherm uit elkaar te halen) gecheckt, 1 geeft een storing, in de zin van oranje beeld/streep achtig maar die doet dat alleen als je hem aan raakt.. Verder geen verbetering kwa traag beeld en onduidelijk/donker Heb een t-con besteld via ebay... Ben benieuwd of het gaat helpen ik zal jullie op de hoogte houden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 30 september 2016 Delen Geplaatst: 30 september 2016 Ik hoop ook dat het gaat helpen, ben benieuwd! Hoor het graag van je Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Verlengsnoer Geplaatst: 15 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2016 T-Con ontvangen, helaas lost dit niet het probleem op! erg jammer Vrees toch dat de lcd zelf niet in orde is dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 18 oktober 2016 Delen Geplaatst: 18 oktober 2016 Helaas! Dan lijkt een defect aan het panel zelf mij ook een waarschijnlijke optie. Dit laten repareren / vervangen zal een duur geintje worden. Misschien uiteindelijk voordeliger om voor een nieuwe TV te gaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.