Ga naar inhoud

Welke tv (4K) ondersteunt 24p via 60p?


Mark Mazereeuw

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Ik heb op dit moment een mooie LG 42LM671s alleen wil ik eigenlijk wat groters...
Het probleem dat ik heb is dat mijn daily Media Center de Apple TV 4 is en dat wil ik graag zo houden omdat die i.c.m. Infuse echt super werkt met mijn Synology NAS waar ik al mijn series en films heb staan. De Apple TV 4 speelt alles fantastisch af alleen, net zoals zoveel media players (waaronder laptops en pc's), stuurt hij het beeldsignaal op 60p/60hz naar de tv en mijn huidige tv (en veel huidige LCD/LED tv's) kan dat oorspronkelijke 24p signaal er niet uit halen en terugschakelen voor een vloeiende filmervaring.

Nu zijn er wel tv's die dat ondersteunen, maar degene die ik even snel kon vinden zijn allemaal OLEDS of tv's die niet te koop zijn in NL aangezien het een Amerikaanse site was waar ik die lijst op had gevonden.

Nu vraag ik om kennis van iedereen op dit forum.
Welke tv's die je nu in Nederland kan kopen ondersteunen deze feature? Mijn vrouw ziet het niet maar ik ben zelf heel gevoelig voor die kleine microschokjes die je elke 1-3 seconden ziet op de tv.

OLED zou ik fantastisch vinden maar het liefste wil ik onder de 1100-1200 euro blijven....
Wie kan mij helpen??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er TV's zijn die dit precies ondersteunen durf ik niet te zeggen. Zelf denk ik dat je het best kunt kijken naar een televisie met een hoge verversingssnelheid (motion quality index). Nieuwere modellen van Samsung verwerken snelle beelden namelijk heel vloeiend. Bovendien kun je door zelf een beetje met de beeldinstellingen te 'knoeien' de ideale balans vinden.

Er zijn OLED TV's van rond de 1200 euro verkrijgbaar van LG, dit zijn dan wel de oudere OLED modellen. Voor iets meer (zo'n 1600 euro) haal je een Samsung QLED TV in huis, waarvan ik denk dat de beeldkwaliteit en verwerking voor modellen in deze prijsklasse een stukje beter is.
Zie: https://slimster.nl/televisies/samsung-qled-tv/

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p#comparison_823

Dit legt het fenomeen denk ik nog het beste uit.
Maar het is vreemd want ik had hiervoor een 600hz Plasma van Pioneer de GA46 nog wat... en die had nergens last van (toentertijd gebruikt met een Mac Pro en Mac Mini als media center en af en toe een windows laptop).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...