Ga naar inhoud

Grote 4K televisie met snel beeld


Robert

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum, heb een vraag voor een aankoopadvies.
Wij willen een nieuwe (4K) TV van het liefste 65 inch, eventueel 60 of 55. Belangrijk is een mooi en helder beeld, en ben erg tevreden over mijn vorige en huidige Samsung TV's.
Belangrijk is ook de beeldsnelheid en verversing (motion rate en input lag?) vanwege gaming, met name FIFA en GTA. Bij met name FIFA merk je duidelijk verschil in kleine en grote televisies, dit zal met name met die specs te maken hebben vermoed ik?
Daarnaast willen we een beetje op het budget letten, dus de allernieuwste techniek (meestal het hoogste in prijs) is niet nodig.

Hoor graag tips en advies!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor budget heb je ongeveer in gedachten? Dan kan ik hier rekening mee houden.

Qua merk denk ik dat je goed zit bij Samsung. Op dit moment toch wel de beste TV's, samen met LG. In de categorie 65-inch is de Samsung UE65MU8000 wel een aanrader. Heeft een snelle beeldverversing en tijdens het gamen minimaliseert de lage input lag vertraging tussen de controller en de actie op het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We willen wel proberen om de kosten wat lager te houden indien mogelijk, rond de 1200 euro bijvoorbeeld. Binnenkomt komen de BTW dagen weer, en misschien gaan er binnenkort wel wat modellen uit bij Samsung?
Vind die beeldsnelheid en verversing wel echt belangrijk. Kom ook wel eens wat ue65mu modellen tegen, en dan in de 6000 serie bijvoorbeeld de 6020 of de 6120. Zit daar dan een groot verschil in qua kwaliteit? Heb er onvoldoende verstand van bedankt voor je hulp!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit zeker verschil tussen de 8000 serie en 6000 serie wanneer het gaat om beeldverversing en input lag. De 6000 serie heeft 50 Hz beeldverversing, terwijl de 8000 series 100 Hz heeft. Kijken naar de Picture Quality Index van Samsung (PQI wordt bepaald door een aantal factoren te combineren, waaronder scherpte, helderheid, contrast, kleur en beweging. Hoe hoger de PQI, hoe beter de beeldkwaliteit.) zien we dat 6000-series hier 1300 scoort en de 8000 series 2600.

Tijdens TV kijken zal dit niet heel erg opvallen, maar denk dat juist bij gamen het verschil duidelijker wordt (vooral bij snelle en wisselende beelden).

Als je rond de 1200 wilt zitten en enige concessies wilt doen qua schermgrootte is de Samsung UE55MU9000 een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de tips. Betekend dus dat het goed is om naar de mu8000 serie te kijken als ik het zo goed begrijp. De 9000 is een curved televisie, dat heb ik eerlijk gezegd liever niet. Is het aannemelijk dat die 8000 serie binnenkort nog gaat zakken in de prijs? Wellicht dat de keuze dan tussen de 55 en de 65 is, afhankelijk van de aangeboden prijzen tijdens acties.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 9000-serie is inderdaad een curved TV. Is er een specifieke reden waarom je dit liever niet wilt? Denk juist bij een kleiner scherm (55-inch) kan de betere kijkhoek ervoor zorgen dat het groter oogt. Maar kan natuurlijk ook gewoon een kwestie van persoonlijke smaak zijn.

Of de prijs gaat zakken, dat durf ik niet te voorspellen. Aangezien dit een 2017 model is denk ik dat hij binnenkort wel goedkoper gaat worden. Zeker als Samsung een aantal nieuwe modellen (en Quantum Dot tv's) op de markt brengt.. dan zullen de voorgaande series in prijs dalen. Maar of dit op hele korte termijn is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Beste Marvin of andere forumleden,

Tijdje geleden heeft Marvin mij geholpen waarvoor dank. Door jouw tip toch even gewacht op de ue65mu8000. Nu zie ik die rond de 1899, hier en daar iets voordeliger. Ik kan echter ook de QE65Q7F voor rond die prijs vinden. Dat is nieuwe QLED technologie, maar is die ook vergelijkbaar met motion rate en input lag of is dit voor de QLED's weer een beetje een 'simpeler' instapmodel? Vind de gaming specs dus wel belangrijk naast fijn beeld voor normaal film en series gebruik.

Hoor graag alvast bedankt voor alle hulp!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Samsung QE65QF heeft een input lag van 24 ms. Dit is gelijk aan de input lag van de UE65MU8000. Wanneer we kijken naar de Picture Quality Index van Samsung scoort de QE65QF beter, namelijk 3100 Hz tegenover 2600 Hz.

Beide modellen zijn zeer goed geschikt voor gaming, maar ook voor het streamen van films / series. Persoonlijk denk ik dat ik voor de QLED zou gaan. Dit vanwege de betere kleurweergave en hogere schermhelderheid. Maar ook dit is weer zeer afhankelijk van persoonlijke voorkeuren (wat vind je fijner kijken).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...