Ga naar inhoud

HDMI signaal valt willekeurig weg


Nathan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb sinds ongeveer een jaar een 49PUS6401 tv van Philips (https://tweakers.net/pricewatch/491013/philips-49pus6401-zilver/specificaties/). Sinds vandaag toont deze kuren met het HDMI signaal.

Op willekeurige momenten valt het HDMI signaal weg. Dit kan gebeuren tijdens het gamen maar ook tijdens muziek luisteren. Ik heb nog geen vast patroon gevonden van wat dit precies triggered, voor nu lijkt het voornamelijk willekeurig te zijn. Het valt wel op dat het extra vaak gebeurt wanneer ik Spotify cast naar m'n Chromecast. Ik heb op de tv altijd mijn PS4 en Chromecast aangesloten met twee HDMI aansluitingen. Bij beide verlies ik willekeurig het signaal wanneer de tv er langere (maar soms ook zeer korte) tijd op staat.

Het probleem wordt weer verholpen door via het Sources menu op de afstandsbediening de HDMI poort opnieuw te selecteren. De tv hoeft verder niet opnieuw opgestart te worden of iets dergelijks. Ik ben ervan overtuigd dat het niet aan de HDMI kabels ligt aangezien het zowel bij de Chromecast als de PS4 voorkomt, en dit probleem ook bij beide tegelijkertijd is opgetreden. Ook ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan de HDMI poort, ik heb de kabels namelijk al op één van de andere poorten aangesloten en hierbij gebeurde nog steeds hetzelfde!

Tot vandaag (ongeveer een jaar lang dus) heb ik dergelijke problemen nooit ondervonden. Ik had de tv twee dagen niet gebruikt, totdat ik hem vandaag voor het eerst weer aanzette, en meteen trad het bovenomschreven probleem op. Voorafgaand aan deze twee dagen heb ik niks veranderd aan de instellingen van de tv.

Ik ben ten einde raad. Zijn er misschien mensen hier die dit probleem kennen, en ook een oplossing weten? Ik heb nog garantie dus ik kan er meer terug naar de retailer, maar het zou fijn zijn als er gewoon een simpele fix is die ik zelf uit kan voeren!

Alvast bedankt.
M.v.g.
Nathan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Nathan,

Als je de HDMI kabels al gecontroleerd hebt dan moeten we het probleem dus ergens anders zoeken. Helaas weet ik zo 1,2,3 geen oplossing.

Wellicht een stomme vraag, maar heb je de nieuwste firmware versie op de TV staan? Je kunt even kijken of het updaten van de firmware het probleem oplost.

Je kunt ook nog even de HDMI poorten zelf bekijken. Als de kabels er continu op zijn aangesloten kan het zijn dat ze wat naar beneden zijn gaan hangen en net niet helemaal lekker contact maken met de poort. Waardoor soms het signaal wegvalt. Door de HDMI kabel te ondersteunen of vast te zetten zou dit dan verholpen moeten zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marvin,

Bedankt voor je reactie! Helaas was dit meteen één van de eerste dingen die ik geprobeerd had. Ik had de tv gereset en opnieuw geüpdate naar de nieuwste firmware. Jammer genoeg mocht dit niet baten.

Ook de HDMI kabels heb ik allebei al vlink aangeduwd, ook dit was niet de oplossing.

Het rare is dat het altijd op deze manier gewerkt heeft (logisch ook), en dat ik niks aan de instellingen verandert heb toen ik de tv voor het laatst gebruikte voordat dit probleem optrad.

Als jij of iemand anders nog verdere tips of suggesties heeft, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Nathan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb er sinds 2 weken ook last van . Ik heb de 49pus6401/12.
Zelfs als ik netflix of met de Kodi app kijk dan springt hij terug naar hdmi met de melding geen signaal. En net als jij als ik op source klik en dan ok dan heb ik weer gewoon tv. Heel raar, ??????
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Billb,

Ik heb contact gehad met Philips en het blijkt inderdaad een firmware probleem te zijn. Ze beweren druk bezig te zijn om het te fixen, maar hebben mij tot die tijd een provisorische oplossing gegeven:

1. Open [Home] and navigate to the ?Settings? tab at the bottom of the Launcher
2. Select ?Manage apps?
3. Locate the app ?Chromecast built-in? app and press ?OK?
4. Select ?Uninstall updates? and press ?OK?

and

1. Open [Home] and navigate to the ?Apps? section of the Launcher
2. Locate the app ?Google Play Store? and press ?OK?
3. Navigate to the ?Settings? tab, select ?Auto-update apps? and press ?OK?
4. Select the option ?Do not auto-update apps.? and press ?OK?
5. Done

Ik heb dit geprobeerd en kan bevestigen dat het het probleem oplost! Hoewel het geen officiële fix is, en deze hoogstwaarschijnlijk nog zal volgen in een update, kun je in ieder geval weer normaal gebruik maken van je tv!

Succes.
Groetjes,
Nathan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...