Luc Geplaatst: 11 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2018 Een vreemd probleem met de Samsung LG49UJ635VLEDTV: De internetverbinding tussen router-providerkastje en tv werkt prima. Aangesloten met Ethernetkabel en HDMI-kabel. Niks draadloos. We kunnen op de tv bv zonder probleem internet youtube-filmpjes zien, maar de gewone zenders zijn ineens helemaal weg (geen tijdelijke storing). In de instellingen geeft hij aan dat de HDMI geen signaal geeft. Maar internet komt toch óók via de HDMI binnen in de tv?? Is dit een vraag voor de provider of voor de tv-leverancier? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 12 december 2018 Delen Geplaatst: 12 december 2018 De HDMI kabel is enkel voor het doorzetten van beeld en geluid (oftewel de tv-zenders). Het internet komt via de ethernetkabel en staat daar dus los van. Wellicht een slechte HDMI kabel? Probeer het eens met een andere kabel, of in een andere HDMI uitgang van de televisie. Lastig zeggen of het aan de provider ligt of aan de tv zelf. Kan namelijk beiden, maar in eerste instantie zou ik contact zoeken met de leverancier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luc Geplaatst: 14 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2018 #Marvin: Het is intussen opgelost via de provider (die het ook merkwaardig vond en niet vanaf afstand kon oplossen) die simpelweg een nieuwe tv-ontvanger gestuurd heeft. Maar toch nog even reactie: De ethernetkabel gaat van router naar tv-ontvanger. De HDMI gaat vervolgens van tv-ontvanger naar TV. Die HDMI is de enige toevoer naar de TV. Daarom vond ik zo vreemd dat hij aangaf geen signaal van de HDMI te ontvangen en géén TV-kanalen door te geven, maar toch kennelijk het internetsignaal gewoon oppikte zodat we internet (Youtube etc) gewoon konden zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 17 december 2018 Delen Geplaatst: 17 december 2018 Fijn dat het in ieder geval is opgelost. En bedankt voor je verdere toelichting, dan zal het inderdaad niet aan de HDMI liggen bij zo'n set-up. Wellicht een defect in de TV-ontvanger zelf, aangezien het met de nieuwe ontvanger wel goed werkt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.