Ga naar inhoud

Teufel HDMI Arc


dvv

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

Ik heb problemen om mijn Teufel Cinebar One werkend te krijgen.
Mijn tv 40pfl7605h/12 heeft een HDMI Arc aansluiting. De Cinebar zit op die poort aangesloten.
De Ziggo Mediabox Next zit op een andere HDMI poort op de tv.
Nou doet ie het niet. Soms wel als ik overal de stroom vanaf heb gehaald. Maar vaker niet als wel. 2 jaar terug had ik een JBL soundbar met hetzelfde verhaal. Eaar kan dit nou aan liggen. Is mijn tv te oud of is het philips waar het probleem zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de tv over een HDMI Arc aansluiting beschikt, zou hij geschikt moeten zijn om de Cinebar op aan te sluiten. De leeftijd van de televisie zou dan geen rol mogen spelen. Als de kabels goed aangesloten zijn, dan weet ik niet wat precies het probleem veroorzaakt. Heb je het al eens met een andere / nieuwe kabel geprobeerd?

Om te testen of het aan de (leeftijd van) de tv ligt zou je de Cinebar kunnen aansluiten op een nieuwere televisie. Bij vrienden of familie wellicht die mogelijkheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Verschillende HDMI kabels geprobeerd en niet lukken. Ik heb nu maar een optische kabel ertussen gezet. Het wrange is dat de cinebar eergisteren geen geluid meer gaf. Alleen bluetooth geluid werkte wel. Van de stroom afgehaald, ook de tv en mediabox. Geprobeerd de firmware te updaten van de Teufel wat trouwens niet lukte. Alles weer aangesloten en het werkt weer. Af en toe storing dus het geluid valt een seconde of 2 weg. Alleen HDMI heb ik niet meer geprobeerd. Daar ben ik klaar mee. Een kast vol kabel en 0 resultaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...