Ga naar inhoud

Hulp bij keuze nieuwe TV


Max

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben gisteren zo slim geweest om mijn frustratie van FIFA te uiten op mijn TV. Er zit nu namelijk een barst in het beeldscherm, waardoor deze zo goed als onbruikbaar is geworden. Dom, maar goed, tijd voor een nieuwe dus.

Het betreft een TV voor op mijn slaapkamer. Vorige TV was 37 inch.

Liefste zou ik natuurlijk een 4K TV willen, maar ben op dit moment niet echt van plan om heel veel uit te geven. Budget is dan ook maximaal ?250,-.

Op dit moment heb ik deze TV's op het oog:

- TCL 32DS520F 80 cm Full HD
- Philips 32PFS5603/12 Full HD
- Grundig 32 GFB 6820 Full HD

Keuze voor 32 inch is omdat ik denk dat 40/43 inch toch wel te groot is, aangezien ik op een afstand zit van ongeveer 1 meter (met gamen).

Welke van bovenstaande is het beste? Of welke andere opties zijn er nog voor het genoemde budget?

Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar! Maar inderdaad, tijd voor een nieuwe TV dus. Ik heb even gekeken voor modellen en daarbij rekening gehouden met jouw budget en wensen qua afmeting. Met maximaal 250 euro valt 4K inderdaad af. Zou je toch 4K willen, dan beginnen de prijzen rond de 300 euro. Voor jezelf misschien wel te overwegen om voor 50 euro extra 4K beeldkwaliteit te hebben. Zeker als je games in 4K kunt spelen.

Puur kijkend naar 250 euro, wil ik je de Samsung UE32N5000 aanraden.

Denk namelijk ook dat 40 inch of groter te groot is als je zo dicht op je televisie zit. Bij 4K is het wel prima als je dichter op een groot scherm zit. Door de hogere pixeldichtheid is dit niet storend aan je ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht! Ik heb echter nog eens rondgekeken en gedacht en ik kom inderdaad op 4K tv's uit.

Heb momenteel deze 3 die me het meest aanspreken:
- Sony KD-43XF7004
- Samsung UE43NU7405
- Philips Ambilight 43PUS6814/12

Echt heb ik totaal geen idee hoe ik deze tv's moet vergelijken. Weet dus niet welke het beste is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sony, Samsung en Philips bieden allen een heel goede kwaliteit. Het is dus lastig om te zeggen welke het 'best' is. Het gaat immers om jouw persoonlijke voorkeur qua beeldweergave en kleuren. Misschien vind je het beeld van de Sony prettiger kijken. Terwijl iemand anders de Samsung fijner vindt. Dat is toch een kwestie van zelf ervaren. Misschien kun je in een elektronicazaak in de buurt deze tv's in werking zien en daarop je keuze baseren. Vervolgens eventueel online bestellen als dit goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...