Ga naar inhoud

Een testje doen op een 2019 model


Zoey

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik zoek mensen in bezit van een 2019 model Philips TV met Android 9 (Pie). Mensen die mij eventjes zouden willen helpen met duidelijkheid te krijgen rond iets vrij simpels.

* Het kost je niet al te veel moeite.

Waarmee je me zou kunnen helpen. Is door uit de Google Play Store een (gratis) app genaamd "Nova Video Player" op je TV te installeren. En er een film mee af spelen. Die film moet wel aan bepaalde eisen voldoen, daarom kan ik die downloadbaar zal maken. Ik zou zo graag een foto zien van hoe de film word afgespeeld.

Ik worstel al een tijdje met iets en ben intussen zover de TV bijna terug te sturen, dat kan nog net. Ik word er gek van. En dat tewijl mijn vorige TV - ook Philips - perfect werkte maar al na 2.5 jaar een onvervangbaar kapot scherm had.

Ik heb nu een Philips TV 65PUS7304, "The One" met Android 9 (Pie). Alles werkt prima, geweldige TV..

Alleen..

Wanneer ik een 1080p film afspeel met afmetingen van bijv 1920x800, vanaf welke bron dan ook. Dan werkt dit in de native Android player normaal. Maar ik heb 4000 films, en met de standaard speler kun je niets in vergelijking met andere apps.

Naar in 9 van de 10 video apps is het beeld uitgerekt, squashed, niet om aan te zien. Alles en iedereen is dik. Nu kan ik dat in veel apps aanpassen met een aspect ratio (beeldformaat) setting. Maar juist die NOVA app gebruikte ik altijd. Geen andere app komt in de buurt, serieus niet. NOVA is gebaseerd op Archos. En in nu juist de NOVA app zit geen optie om het aspect ratio aan te passen. En 'beeldformaat' van de TV zelf is niet toegankelijk bij het smart TV gedeelte.

Ik zou zo graag weten of dat aan mijn TV ligt. Of dat anderen dat ook hebben. Mocht iemand dit probleem niet hebben, en de betreffende TV is als 65 inch of groter nog te koop, dan koop ik die ook, en stuur ik de mijne terug. Al vind ik het super jammer.

Ik heb de laatste firmware/software.
Het probleem doet zich NIET voor bij:
- Google Casten vanaf een PC / telefoon.
- Via USB of netwerk spelen in de native android player.
- In apps als PLEX en bijv MX-Player is er geen probleem.

Maar bij veruit de meeste andere apps moet ik bij elke film het aspect ratio in de betreffende app aanpassen, want standaard klopt er niets van. Bijv in KODI.

Is er iemand me hiermee eventjes zou willen helpen? Zou je het a.u.b. eens op jouw Philips TV willem testen? Een link om een film te downloaden stuur ik liever via mail of zo.

Ik hoor het heel graag,

Alvast enorm bedankt


Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...