Ga naar inhoud

Philips 55OLED705/12 HDR10+ Amazon Prime


Lennert

Aanbevolen berichten

Hoi. Ik heb een vraag m.b.t. HDR10+ op Philips tv 55OLED705-12. Bij het bekijken van "HDR10+" films op Amazon krijg ik donker beeld. Alle andere type beelden op Amazone zoals "dolby vision" en "Dolby atmos" heb ik geen problemen mee.

Nu heb ik zowel op Disney als Netflix (premium) geprobeerd een film te vinden die HDR10+ is, maar deze vind ik niet. Deze zijn allemaal "dolby vision" of "dolby atmos". En daar heb ik geen problemen mee.

Zodoende kan ik niet controleren of Philips de HDR10+ niet waar maakt of dat Amazon een fout heeft aangezien andere aanbieders geen HDR10+ films aanbieden maar de andere types.

Alle logos van "Dolby vision", "Dolby atmos" en "HDR10+" komen rechtsonder in het scherm van Philips zichtbaar indien ik een film of serie afspeel. Zodanig weet ik wel type kwaliteit er wordt afgespeeld.

Wie heeft enige idee waar dit aan kan liggen?

Want ik wil wel gebruik maken van de kwaliteit van Oled scherm en de films kunnen kijken van Amazon indien deze in HDR10+ worden uitgezonden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde met mijn tv Philips 55OLED705/12.
Hierover contact met Philips gehad en waren op de hoogte van het probleem. Ik kreeg te horen dat ze bezig waren met een software update die het probleem moet verhelpen. Echter wisten ze niet wanneer deze klaar zou zijn. Als je hiervan ook ook een melding wilt doen bij Philips leggen ze misschien de Prio hoger om het sneller op te lossen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik heb het 65 inch model vandaag ontvangen.

Inderdaad het identieke probleem HDR10+ op Amazon Prime video is een drama. Donkere scenes zijn totaal niet zichtbaar. Gaat volgens mij inderdaad niet goed maar het ligt dus aan Philips en niet aan Amazon?

Netflix en dergelijke draaien uitstekend.

Waar kan ik de klacht indienen bij Philips?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad exact hetzelfde probleem met dezelfde tv. Wanneer komt hier dan een software update voor? Gaat dit nog lang duren? Ik heb zelfs de tv laten kalibreren en dacht dat het aan instelling lag en heb nu dus alles weer lopen aanpassen. Voor niks de kalibratie gekocht. Waar kunnen we dit melden bij Philips ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...