Ga naar inhoud

Internet snelheid


Patrick van Gellecom

Aanbevolen berichten

Hoi, na lang zoeken uiteindelijk hier toch maar een vraag plaatsen.
Sinds enkele weken in het bezit van een Philips 65Pus8506. Een model van 2021. Ik heb de tv bekabeld aan mijn netwerk aangesloten. Mijn internet verbinding zou 500mb moeten zijn. Ik heb toen alles aangesloten was een app geïnstalleerd waarbij ik de snelheid dacht ik ik ook te zien kreeg. Nu na een paar weken wat problemen met bufferen van video?s en Nu haal ik nog maar 100mb download en upload snelheid. Als ik de tv via WiFi verbind haal ik bijna 300mb! Ik heb ook een nvidea shield tv pro en als ik deze op dezelfde plek aansluit haal ik wel de 500mb up en download snelheid. Probleem zit dus niet in de kabels maar ligt bij de tv! Ik heb ook al een fabrieksreset gedaan maar resultaat blijft hetzelfde. Is er misschien iemand met die dit ook al eens heeft gehad en/of de oplossing weet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips 65PUS8506 heeft volgens mij een 100 Mbps netwerkkaart. Dit betekent dat de tv maximaal 100 Mbps aan kan via de ethernet-kabel. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van het verschil in internetsnelheid.

Voor het kijken van Netflix in 4K is over het algemeen 25 mbps nodig aan snelheid. Dus in principe zou dit geen probleem moeten opleveren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...