Jan Willem Geplaatst: 10 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2021 Sinds deze week doet onze TV het raar. We hebben een Samsung LE37S81BX/XEC LCD TV (2007). Van de TV gebruiken we beide HDMI-poorten een Chromecast en een KPN-kastje voor tv te kijken. Sinds deze week als ik het KPN-kastje aanzet dan krijg ik wel het tv-geluid maar niet het volledige beeld. Ik zie bijvoorbeeld wel als ik zap de balk onderin met welke zender ik ben. En als ik naar het KPN-menu ga van het kastje krijg ik volledig menuscherm te zien. Het bijzondere is als ik via het KPN-kastje naar YouTube ga dan kan ik alles zien welk filmpje ik ook kies. Kies ik nu de app Netflix op het KPN-kastje dan zie ik het menu van Netflix wel maar als ik een serie start zie ik alleen de ondertiteling en de menu elementen maar geen bewegend beeld, wel geluid. Nu dacht ik het ligt aan het KPN-kastje maar ook de Chromecast werk niet. Als ik de Chromecast opnieuw opstart zie ik nog wel het Google-logo verschijnen maar krijg dan zwart beeld. Maar als ik op de mobiel iets opzet krijg ik alleen geluid en geen beeld. Ook heb ik een laptop op de TV aangesloten en krijg alleen zwart beeld. Het lijkt of ??bewegend?? beeld van de TV of Chromecast te veel is en de ??vaste?? elementen wel kan laten zien. Inmiddels heb ik de TV al paar keer aan- en uitgezet, stekker eruit, stekker erin. Alle apparaten er af en dan opnieuw koppelen. Zelfs via het Samsungservice menu (Info, menu, mute, power) een reset uitgevoerd maar helpt helaas niks. Heeft iemand idee wat dit kan zijn? Het scherm doet het en alles is zichtbaar, geen dode vlakken alleen kan de TV sommige beelden niet meer aan. Als er vragen zijn stel ze gerust Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 11 augustus 2021 Delen Geplaatst: 11 augustus 2021 Heb je de HDMI kabel al gecontroleerd? Kan zijn dat een defecte kabel ervoor zorgt dat de beelden niet goed doorgezet worden. Andere oorzaak voor dit probleem kan toch een defecte tv-ontvanger zijn. Ik zou even contact opnemen met KPN en het probleem voorleggen. Wellicht kunnen ze je een nieuw kastje sturen. Wat je tot slot zelf nog even kunt checken is in het menu de beeldinstellingen op SD zetten in plaats van HD. Als de bewegende beelden nu wel goed getoond worden, dan ligt het aan de verbinding (niet snel genoeg voor HD). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Willem Geplaatst: 13 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2021 Hoi Marvin, Bedankt voor je reactie! Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd en ook ons 2de KPN kastje er aan gehad. Bleef het zelfde zien, alleen het menu scherm en balk maar niet het tv beeld. Heb nog wel de beeldkwaliteit veranderd naar SD maar dat hielp helaas ook niet. Aan de snelheid zou het niet liggen ivm glasvezel (140 Mbps) Wat wel werkte is het KPN kastje aansluiten via een scart kabel, dan krijg ik normaal beeld. Heb sterk het vermoeden dat de HDMI chip/module kapot is als zoiets mogelijk is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.