Ga naar inhoud

Water op bovenste plank


Mark

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Ik heb een koelvriescombinatie Ariston MTM 1912 met no-frostsysteem en sinds enige tijd ligt er water over de bovenste twee planken in de koelkast. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe dit te verhelpen ? De koelkast wordt niet zo vaak geopend, omdat hij in een tweede huis staat in het buitenland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
Beste Mark,

Water in de koelkast duidt in vrijwel alle gevallen op een verstopt afvoergaatje voor de eerdergenoemde condensdruppels die in het afvoergootje terecht zijn gekomen. Prik een verstopt afvoergaatje door met een wattenstaafje of een sateprikker met een stukje keukenpapier eromheen gewikkeld. Sommige koelkasten hebben er zelfs een speciaal gereedschapje voor. Je kunt voorkomen dat het gaatje verstopt raakt door het afvoergootje goed schoon te houden en 4 keer per jaar een druppeltje chloor in het gaatje te laten lopen, gevolgd door een eetlepel water.

Ook moet een koelkast met no-frost systeem 1x per jaar ontdooit worden gedurende 48 uur. Aangezien de koelkast in het buitenland staat vraag ik mij af of dit gebeurd?

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...