Ga naar inhoud

Siemens Koelvriescombi CI36BP00 defect


Charlotte

Aanbevolen berichten

Ben dit weekend teruggekomen van vakantie en nu maakt onze koelvriescombi een enorm lawaai (ratelend geluid) Siemens zelf reageert nog niet op reparatieverzoek. Belangrijkste vraag: moet ik koelkast uitzetten om verdere schade te voorkomen? En wat zou het kunnen zijn? Als ik de koelkast open is het geluid weg, zodra ik deuren sluit begint de herrie weer.
Dank, groet Charlotte
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Beste Charlotte,

Dit geluid kan verschillende oorzaken hebben. Waar komt het geluid precies vandaan?

De binnenzijde:
Het geluid kan veroorzaakt worden door de ventilator van de motor die zorgdraagt voor luchtstroming. Mocht het geluid toenemen of afnemen bij het drukken op de binnenzijde dan is hier waarschijnlijk sprake van. Vervanging van de motor is dan noodzakelijk, reparatie waarschijnlijk niet mogelijk.

De achterzijde:
Mocht het geluid van de compressor komen dan dient deze vervangen te worden, reparatie is niet mogelijk. Vervanging kan echter duur zijn. Het kan zijn dat het geluid wordt veroorzaakt door stofvuil in de ventilator. Reiniging met een stofzuiger kan de oplossing bieden.

De onderzijde:
Mocht het een ratelend geluid zijn dan kan het gebruik maken van wat isolatietape veel ergernis voorkomen.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...