Ga naar inhoud

Siemens koelt niet vriest wel


Bert

Aanbevolen berichten

Ik heb een Siemens KG39NX00/02 van 2007. Een maand geleden bleek het koelgedeelte warm te zijn terwijl het vriesvak wel werkte. Kon niets ontdekken, maar na het na voren halen bleek er lekwater op de vloer. Siemens gebeld voor een afspraak. De dag voor de komst van de monteur bleek hij het ineens weer te doen. Afspraak afgezegd. Vorige week bleek hij weer niet te koelen. Koelkast naar voren en weer water op de vloer. Bij nadere inspectie bleek dat er een plastic pijpje uit de koelast komt dat via een slangetje(contactbrug) naar de opvangbak gaat. Dit pijpje was helemaal verpulverd en zat met plakband vast. Verder zag in in de isolatie vochtplekken. Ik heb een slangetje rechtstreeks in het afgebroken pijpje geplaatst en afgekit. Na een dag werd het koelgedeelte ineens weer koud. Vanochtend gekeken hoe het met de lekkage stond en de vloer was weer nat. ook de vochtplek in de isolatie onder en nu ook op de achterwand is groter geworden. Heb geen idee waar dat vandaan komt en of reparatie nog zijn heeft. Dus 2 problemen: Koeler stopt af en toe en lekkage. Of er een verband is weet ik niet. Wie heeft hier ervaring mee?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Beste Bert,

Ik raad toch aan om die monteur van Siemens te laten komen. Hij kan direct vaststellen wat het probleem is en dit eventueel verhelpen.

Het lijkt erop dat er een lekkage zit in het koelsysteem. Het kan ook zijn dat een afvoerslang die het condenswater afvoert lek is, waardoor dit condens eruit loopt.

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...