Ga naar inhoud

Liebherr slaat niet vanzelf aan


liebherr2001

Aanbevolen berichten

Geachte deskundige,
ik heb een koelkast, inbouw, van Liebherr: KLe 1940, class SN-T, 190L cap.184, type 1 6159 4, uit juli 2001.
Deze slaat niet meer uit zichzelf aan. Wel als je op het knopje "super cool" drukt (naast de temperatuurdisplay op de sluitrand van de koelkast. Dan start de koeling en koelt dan tot ca. 2 graden. Wordt dan weer langzaam warmer tot je zelf weer op het knopje drukt.
Mijn boerenverstand zegt dat de thermostaat defect is en deze is. Deze is ca. 6 jaar geleden ook vervangen.
Kan iemand aangeven of dit zeker nu weer het defect is of kan het ook wat anders zijn.
Alvast dank voor uw reactie(s).
Met vriendelijke groet, Martin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Hallo Coos,
het was bij mij inderdaad de thermostaat. Deze is door de reparateur Antonis Witgoedservice vervangen door een "eigen merk" thermostaat en die kun je bij zijn webshop ( www.antoniswitgoed.nl )bestellen. artikelnr. 6151028. (kost ca. 50,- ex verz.kosten) Je hoeft niet de hele koelkast te demonteren maar de "balk"waar de display aan de voor-bovenzijde inzit kan er naar voren uit. Dan moet je wel goed noteren welke draad op welke pool zit en dit dan bij de nieuwe thermostaat natuurlijk hetzelfde aansluiten.
De capillairdraad kun je gewoon met de oude thermostaat naar voren wegtrekken en de nieuwe voer je in totdat deze net niet onder de achterplaat in de koelkast uitkomt. het restant moet je even netjes en zonder knikken wegbergen achter de displayplaat.
Succes met de klus.
M.vr.gr.
Martin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...