Ga naar inhoud

koel/vriescombi voor onverwarmde keuken


Peter

Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe koel/vries combinatie aanschaffen voor in mijn onverwarmde keuken. De temperatuur komt hier in de winter tot ongeveer +4 graden celcius. Mijn huidige vriezer stopt er dan mee, met half ontdooide spullen als gevolg.
Wie weet een goed apparaat dat ik kan kopen wat wel blijft werken? Ik wil wel een apparaat dat een A+++ klasse heeft.
Ik heb goede verhalen over Liebherr gehoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Beste Peter,

Het wordt erg lastig om een koelkast te vinden die met zulke temperatuur nog goed werkt. Voor koelkasten gelden namelijk klimaatklasses. Deze geven aan welke omgevingstemperatuur nodig is om nog goed te functioneren.

Klimaatklasse Omgevingstemperatuur
SN 10 - 32 graden
N 16 - 32 graden
ST 18 - 38 graden
T 18 - 43 graden
SN - ST 10 - 38 graden
SN - T 10 - 43 graden

Zoals je ziet zullen koelkasten niet goed functioneren zodra het kouder is dan 10 graden!
Wilt u toch graag een koelkast in een onverwarmde ruimte hebben, zoek dan een model met 2 thermostaten/regelingen. Hier werkt het vriesgedeelte afzonderlijk van het koelgedeelte.

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...