Ga naar inhoud

Thermostaat vervangen


Lourens

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Miele KFN 12923 SD koelkast. De kast is 4 a 5 jaar oud. Het koelgedeelte doet het niet goed meer.
Nou denk ik zelf dat de thermostaat defect.
Zou het iets anders kunnen zijn?
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de thermostaat?
En zo ja, hoe doe ik dat?

Groet,
Lourens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Beste Lourens,

Dit hoeft niet perse aan de thermostaat te liggen. Doet de vriezer het wel goed? Dan kan het bijvoorbeeld komen door een vastgevroren klep tussen koel- en vriesgedeelte. Dit kun je oplossen door de koelkast helemaal uit te zetten en te laten ontdooien. Maak het hele apparaat goed schoon en zet hem na enkele uren weer aan.

Helpt dit niet en moet de thermostaat toch vervangen worden? Via onderstaande link vind je een handige uitleg over de manier waarop je dit zelf kunt doen.

http://www.onlineonderdelenshop.nl/blog/hoe-u-de-thermostaat-van-uw-koelkast-kunt-vervangen/

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Hoi Lourens en techneuten,

Ik heb dezelfde koelkast, en ik vermoed dat het apparaat zolang als hij hier staat nooit echt lekker gewerkt heeft. idd in het koel gedeelte een te hoge temperatuur en dat terwijl de vriezer het prima doet. De kast eerst 24 uur laten ontdooien en nu op advies van de verkoper de kast maar 2 x 24 uur laten ontdooien. er zou magie in het binnenwerk zitten, maar helaas kan ik daar niets van vinden. Wel een warmtewisselaar in het vriesvak. deze is schoon en helemaal ontdooit. aftapje is open en schoon. Nou verdenk ik ook de thermostaat en heb ik de print los gehaald om deze eerst maar eens door te meten. ik neem aan dat het een NTC is. dus vries en koel moeten nu gelijk doormeten. Maar welke stekker ( kleurcode op de stekker?) zijn de thermostaten. De klemmen waar ik op meet geven een open verbinding. Ik heb 3 thermostaten gevonden. 1 in het koelelement, 1 in de vriezer 1 in de koelkast. Wie heeft hier informatie over?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...