Ga naar inhoud

Ventilatieruimte Samsung RB31FEJNBSA


Ton

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oog laten vallen op een Samsung RB31FEJNBSA,in de gebruiksaanwijzing (die e normaal gesproken pas na aankoop leest) staat dat er naast en achter de kast minimaal 50 mm ruimte moet zitten, achter is geen probleem maar naast de kast heb ik hooguit 15 mm, Samsung geeft begrijpelijk geen krimp en zegt dat je dat aan moet houden, de plaatselijke winkelier zegt dat zolang het niet tegen andere warmtegevende apparaten staat geen enkel probleem is, hij zal wel wat meer energie gebruiken waarschijnlijk, ik ben geneigd het hiermee eens te zijn, links staat die tegen een keukenkastje, dus maar 90 cm hoog beperkte ventilatie, rechts is een muur dus de volledige hoogte, gaarne uw deskundig advies.
Gr.
Ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Beste Ton,

In principe kan dit geen kwaad hoor. Samsung zal inderdaad blijven volhouden dat dit noodzakelijk is aangezien zij hier dan aan vast kunnen houden mochten er problemen zijn met uw koelkast tijdens de garantieperiode.

Het kan zijn dat het energieverbruik iets omhoog gaat, maar dit zal niet gigantisch veel zijn. Zo te lezen staat hij ook niet direct naast een oven/gasfornuis waar hitte afkomt, dus ik denk niet dat dit problemen zal geven. Als hij namelijk wel naast een oven zou staan moet hij extra stroom gebruiken om te blijven koelen (aangezien de oven warmte afgeeft bij gebruik).

Succes ermee!

Groeten,

Marvin Grouw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...