Ga naar inhoud

beschermkap thermostaat demonteren


Ronaldo

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik heb een Whirpool koel vries combinatie van het type CB610 W uit 2009. Als ik een tik geef op de thermostaat dan slaat hij pas aan, heeft een andere forumgebruiker ook last van gehad las ik. Echter, ik krijg voor geen mogelijkheid de beschermkap verwijderd. De temperatuurknop is al afgebroken, nog steeds geen mogelijkheid te verwijderen. Tevens zie ik geen andere mogelijkheid deze te verwijderen. Heeft iemand een bruikbare tip? Ik kan een foto sturen als dat gewenst is. bvd Ronald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ronald,

Om de beschermkap van een Whirlpool koelkast te verwijderen zijn een aantal mogelijkheden.

1. Kap van de binnenverlichting (lampje) afhalen. Daarachter zit een schroefje waarmee je de beschermkap kan loshalen.

2. Het kapje dat naar binnen toe schuift bij het sluiten van de deur en het licht bediend kan van boven naar beneden naar elkaar toe worden geknepen. Vervolgens trek je deze naar je toe om hem eraf te halen.
Vaak valt er dan een veer op de grond en wordt er een bajonetsluiting zichtbaar.

Mocht geen van deze opties werken dan kunt u misschien de aanwijzingen via onderstaande link proberen!
http://www.onlineonderdelenshop.nl/blog/hoe-u-de-thermostaat-van-uw-koelkast-kunt-vervangen/

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,

Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marvin,

En zo makkelijk was het inderdaad, kapje van lichtschakelaar indrukken en verwijderen maar......ongelofelijk. Erg bedankt voor jouw nuttige tip. Ik zie dat met vrij makkelijk toegangkelijk en vervangbaar moet zijn. Heb jij (of mogelijk een andere forumlid) overigens ervaring met het mogelijk zelf repareren van de thermostaat? Ik vermoed dat er een los contact inzit en kan deze evt zelf solderen. Een nieuwe is overigens snel en gemakkelijk via internet verkrijgbaar, echter leuk als ik het zelf kan doen. Nog en mogelijk weer bedankt voor je (de) reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank! Mooi dat het gelukt is Ronald! Gelukkig ook via de gemakkelijke weg, scheelt weer een vernielde beschermpak

Persoonlijk heb ik geen ervaring met het zelf repareren van de thermostaatknop. Ik weet wel dat een nieuwe inderdaad snel en goedkoop via internet te krijgen is...

Misschien dat iemand anders hier dit wel eerder heeft gedaan en je tips kan geven. Ik wil je namelijk geen adviezen geven zonder dat ik weet of het correct is

Groeten,

Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Beste mensen, ik heb het kapje dat het licht bedient verwijderd, maar verder kom ik niet. Het gaat over een BauknechtKRI 1504/A+ De thermostaatknop zit muurvast en de schroef, die het huis tegen de zijwand houdt, losdraaien, helpt ook niet. Moet de beschermkap die om de thermostaatknop zit, eerst verwijderd, en zo ja, hoe? Kent iemand dit type?

Geert
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Hallo, ik heb een siemens kt14r122/01 koelkast en daar wil ik de kap van thermostaat er af halen om de thermostaat te vervangen.

Hoe krijg ik de kap er af, knop is gelukt de moer ook, lampen kapje schroef er ook af, en nog zit alles muurvast, wat kan ik hier mee doen??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...