Ga naar inhoud

koelvak niet meer de jiuste temperatuur


geertrui

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn whirlpool amerikaanse koelkast. deze is ongeveer 7 jaar oud. de koelkast temp staat op 5 graden maar de eetwaren vriezen aan. Het elektronisch bord (waar je de temp en ijs regelt maakt wel een vlug tikkend geluid) Zou dit aan de thermostaat kunnen liggen? De vriezer werkt wel naar behoren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Geertrui,

Het aanvriezen van de etenswaren duidt meestal op een defecte compressor. Soms kan het ook komen door een lek in het koelsysteem. Dit zijn echter gebreken die door een monteur verholpen moeten worden.
Slechts in een enkel geval ligt dit aan de thermostaat...

Het meest verstandig lijkt mij om contact op te nemen met de fabrikant (whirlpool in dit geval). Waarschijnlijk kunnen zij u meer informatie geven over het probleem en eventueel een monteur langssturen.

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik heb een Whirlpool Amerikaanse koelkast ARG 488. De koelcombinatie heeft 1 compressor. De vriezer werkt perfect maar de koelkast komt nauwelijks op temperatuur. Er zit vocht langs de wanden. Als ik de schuifschakelaar verzet naar koeler on minder koel heeft dat geen effect op de koelkast. Er zit links bovenin de koelkast een elctrische unit waar volgens mij ook de thermostaat (leidingen?) zitten. 1 gaat er door naar de vriezer en de andere eindigt in de koelkast. Deze unit blaast normaal gesproken koude lucht in de koelkast maar nu niet meer. Ligt het probleem dan in de thermostaat die deze unit aan moet sturen of is de unit zelf stuk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Het kan zijn dat de unit die koude lucht blaast verstopt zit. Als eerst raad ik aan om de koelkast helemaal te ontdooien en schoon te maken. Enige tijd uit laten en daarna weer inschakelen.

Mocht dit niet helpen, dan zou dit betekenen dat inderdaad of de thermostaat of de unit zelf defect is. Als de unit defect is kunt u het best een monteur van Whirlpool laten komen om deze te vervangen.

Als het aan de thermostaat ligt, kunt u deze relatief eenvoudig zelf vervangen. Via de link hieronder vindt u daar meer informatie over.

http://www.onlineonderdelenshop.nl/blog/hoe-u-de-thermostaat-van-uw-koelkast-kunt-vervangen/

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...