Ga naar inhoud

Samsung RSA1 WTPE koelt en vriest niet


Marc

Aanbevolen berichten

Een aantal dagen terug was ineens de vriezer ontdooit. Het koelkast gedeelte voelde wel koel, maar de temperatuur bleef steken tussen de 6 en 10 graden. De vriezer voelde redelijk koel aan doordat de ventilator wel werkt en koude lucht gaf. Ik heb de koelkast inmiddels 48 uur helemaal uit gezet om evt te kunnen ontdooien. De koelkast maakt af en toe een "klik" geluid en probeert aan te slaan. Als hij aanslaat, slaat hij ook na een aantal seconden weer af met een klik geluid. Ik heb een filmpje gemaakt vanaf het moment dat de koelkast probeert aan te slaan. http:youtu.be/Ozb9d2BrixE.

Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Marc,

Het lijkt erop dat dit een probleem met de compressor is of een verstopte leiding.
De klik die je hoort komt van een thermische schakelaar die gemonteerd zit op de compressor. Deze moet ervoor zorgen dat de compressor niet te heet wordt / verbrandt.

Wanneer de motor wel start en daarna klikt en afslaat betekent dat de motor teveel arbeid moet leveren. De koelkast probeert nog wel aan te slaan, maar houdt het simpelweg niet vol.

Wanneer je compressor kapot is betekent dit vaak einde oefening van de koelkast. Je kunt een monteur langs laten komen om te kijken naar wat er mogelijk is, maar dit is vaak wel een duur geintje!

Het zou kunnen zijn dat het een verstopte leiding betreft. Dan zou het verholpen kunnen zijn door het helemaal ontdooien van de koelkast. Je geeft echter al aan dat je hem al 48 uur uit hebt laten staan, helaas zonder resultaat. Je kunt nog een poging wagen en de koelkast helemaal laten ontdooien en met behulp van een schaal warm water ervoor zorgen dat eventuele ijsaanslag sneller ontdooit.

Succes ermee!

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Hallo Melvin,

bedankt voor je reactie.

Ik vrees inderdaad dat de compressor het heeft begeven. Na wat zoeken op internet heb ik een nieuw relais en overload gekocht. Dat leekt me nog wel iets om te proberen. Maar helaas, de koelkast is wel afgeschreven denk ik zo..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Marc,

Spijtig om te horen. Het is natuurlijk nog mogelijk om een monteur naar de koelkast te laten kijken. Echter, dit is vaak ook een duur geintje en misschien is het wel voordeliger om dan voor een nieuwe koelkast te gaan. Zeker aangezien het er echt naar uitziet dat deze koelkast niet meer te redden is!

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...