Ga naar inhoud

Miele koelkast koelt niet meer goed


fvdp89

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na een korte stroomstoring laatst in mijn huis doet mijn Miele koel-vriescombi het niet meer goed. Het vriesvak houdt z'n temperatuur niet meer goed vast, alleen als ik op de "super" knop druk gaat hij überhaupt nog aan. Ik dacht dus aan een kapotte thermostaat, maar net merkte ik na een tijdje draaien (je hoort hem zachtjes aan het werk) dat één van de compressors wel warm is, één niet, en het rooster achter op de koelkast ook gewoon koud blijft.

Is dit einde verhaal voor de koelkast? Of kapotte thermostaat (is te fixen lijkt me), of koelvloeistof die wel bij te vullen is? Hij is al behoorlijk oud (4 jaar geleden tweedehands gekocht, volgens mij is hij zo'n 15 jaar oud), dus een dure reparatie heeft geen zin meer, maar zou het wel erg jammer en vervelend vinden als hij weg moet natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Aangezien het probleem is ontstaan na een stroomstoring denk ik dat er iets doorgebrand is bij de compressor / pomp. Het lijkt me geen defect aan de thermostaat, want de compressoren slaan nog wel aan... dit betekent dat er een signaal wordt doorgegeven dat ze moeten gaan werken.

Gezien de leeftijd van de koelkast lijkt het me niet zinvol om een monteur te laten komen. Dit wordt vaak een duur geintje en waarschijnlijk is het voordeliger om een nieuwe koelkast aan te schaffen.

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...