Ga naar inhoud

Vriest wel / koelt niet >> ontdooitimer?


Ron

Aanbevolen berichten

De koel/vriescombinatie van mijn lieve schoonmoeder van 75 heeft een probleem. Haar Ignis van drie jaar vriest nog wel, maar het koelgedeelte doet niets meer. Kan de ontdooitimer de oorzaak zijn? Is het dan gebruikelijk dat het vriesdeel het dan wel blijft doen? Graag wil ik wat meer zekerheid hierover voordat ik een nieuwe timer bestel. Bij voorbaat dank voor de support!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Ron,

Het probleem kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het veroorzaakt worden door een kapotte thermostaat. U kunt controleren of de thermostaat nog werkt door hem door te verbinden. Dit doet u door de thermostaat los te schroeven en de twee contacten daarin met elkaar te verbinden. Als de koelkast hierna wel heel koud wordt dan is dit een teken dat de thermostaat kapot is. Een defecte thermostaat kunt u relatief eenvoudig zelf vervangen!

Wanneer dit niet het geval is kan dit probleem veroorzaakt worden door een lek in het systeem waardoor er koelmiddel is ontsnapt. Dit is een lastiger defect dan een kapotte thermostaat. Aangezien de koelkast nog maar 3 jaar oud is loont het dan wel om contact op te nemen met de fabrikant of het verkooppunt. Zij kunnen een indicatie geven van wat een reparatie zal kosten.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...