Ga naar inhoud

Koelkast slaat aan en na 10 sec weer uit


GD

Aanbevolen berichten

Ik heb een koelkast (Whirlpool ARG575/3) die nu 4,5 jaar oud is.
Sinds gisteren hoorde ik steeds een geklik van een of andere relais. De koelkast slaat aan, maakt een zoemend geluid, en na 10 sec slaat die weer uit (klik). Dit proces herhaalt zich steeds om de paar minuten.

Kan dit nog hersteld worden? Hoeveel zou dit ongeveer mogen kosten? Is dit de compressor en kan dit wel vervangen worden?

Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Het gelik dat u hoort komt waarschijnlijk van de klixon, een soort schakelaar die gemonteerd zit op de compressor. Deze zorgt ervoor dat de compressor niet te heet wordt. Dit geklik geeft aan dat de compressor teveel werk moet leveren om eventueel te kunnen koelen, dit komt vaak door een verstopte verdamper of een defecte compressor.

Het kan zijn dat uw Whirlpool last heeft van een verstopte leiding. Probeer de koelkast even enkele uren uit te zetten en compleet te reinigen. Na enkele uren weer inschakelen en kijken of hij weer normaal aanslaat.
Mocht dit niet zo zijn, dan is er weinig meer aan te doen en betekent het vaak einde koelkast.

Succes!
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Bedankt voor deze uitleg. Ik heb ondertussen de koelkast een hele nacht uit laten staan en heb deze volledig gereinigd.
Toch blijft dit proces aanwezig, dus het zal inderdaad een vogel voor de kat zijn..

Nogmaals bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer! Dan is het helaas einde verhaal.

U kunt Whirlpool nog benaderen voor een reparatiebezoek, maar zelfs als er nog iets mogelijk is zal dit een hele dure grap worden. Zeker aangezien het buiten de garantietermijn valt...
Vaak is het dan voordeliger om een nieuwe koelkast te kopen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, dat had ik gisteren gedaan. Whirlpool bood mij 2 opties aan:

1) ?144 + eventuele stukken voor herstel.
Indien de koelkast niet hersteld kan worden, ben je zowieso ?144 kwijt.

2) Een soort van verzekering: ?25 x 12 maanden.
Hier zit alles in. Werkuren, verplaatsing en herstelling. Indien geen herstelling aangeboden kan worden, een nieuwe koelkast.

De hertellingsprijzen zijn dus nogal aan de hoge kant. De oude is ondertussen vervangen door een 2dehands voor ?60. Jammer dat er nog zo weining energie gestoken worden in herstellingen. Geld moet rollen blijkbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...