Ga naar inhoud

Alarm blijft afgaan


Aad Hagestein

Aanbevolen berichten

Ik heb een amerikaanse koelkast type KAN, sinds 2 dagen gaat het indicatie lampje water knipperen en gaat de koelkast in alarm..tenminste, hij gaat piepen.
Bij opendoen van de deuren gaat dan ook het licht uit. Alles nagekeken, ook de watertoevoer, aan en uit gezet maar alarm blijft terugkomen. Het ijsblokjes vak gooit ook slecht zijn blokjes eruit en gooit direct na het vullen van water de inhoud er weer uit waardoor het water aan de voorkant uit de ijskast loopt. Verder werkt alles naar behoren. Iemand een idee?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Aad,

Als eerst kunt u even kijken of er achterin de koelkast, bij de ijsblokjesmachine een resetknop zit (vaak zit deze dan achter de kappen). Niet elke Amerikaanse koelkast heeft dit, dus het zou kunnen zijn dat deze bij u ontbreekt. Na het resetten nogmaals proberen.

Als dit niet werkt kan het zijn dat er een verstopping zit bij de ijsblokjesmachine. Dan raad ik aan om de koelkast even helemaal uit te schakelen en laten ontdooien. Misschien zit er net een klompje ijs vast, waardoor hij een storing geeft. Na het uitschakelen dus enkele uren uit laten staan en goed reinigen. Na een aantal uur kunt u de koelkast weer inschakelen om te kijken of hij weer naar behoren werkt.

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marvin, koelkast een paar uur ontdooid enz maar bij aanzetten gaat hij gelijk weer in storing, blijft nu voorlopig piepen, bij deuren openen gaat het licht uit en ventilator slaat iedere keer aan....achterkant nog niet gekeken want ijskast staat ingebouwd. Nog een andere oplossing en weet jij of er op dit type überhaupt een reset knop op de achterkant zit?
gr Aad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Aad,

Vervelend dat het niet heeft geholpen. Wat betreft de resetknop, ik weet niet of elke Bosch koelkast die heeft. Heeft u misschien een typenummer voor me?
Ik weet wel dat hij bij LG koelkasten met dispenser binnenin bij de ice-dispenser zelf zit. Misschien kunt u eens kijken of u de bak van de dispenser eruit kunt halen, daar zou dan een klein knopje moeten zitten...

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marvin,
Ik heb bij het opvangbakje ijsblokjes een groen knopje gevonden, indien deze ingedrukt wordt dan gooit hij zijn blokjes eruit....
Wat wel raar is, is het feit dat koelkast nu onregelmatig piepen geeft, dan een paar en stopt dan weer en werkt alles prima...dan weer gaat het alarm een poos achter elkaar af, gaan lampen uit bij openen deur enz.
Zou het geen relais kunnen zijn oid? Het lijkt in ieder geval op dat koelkast een beetje zijn ritme kwijt is.
Type nummer zal ik opzoeken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij zijn blokken eruit gooit is hij zich aan het resetten. Maar het lijkt er inderdaad op alsof de koelkast meer kuren heeft dan enkel de ijsblokjesmachine. Als de lampen uit gaan en het alarm onregelmatig piept denk ik dat het een electronisch probleem is...

Heeft u nog een gebruiksaanwijzing liggen? In het begin ging het indicatie lampje water knipperen, misschien dat er in de handleiding iets staat over een mogelijke oorzaak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...