Ga naar inhoud

Ruzie met mijn koelkast.


Koos

Aanbevolen berichten


Aangesloten op het net koelt ze prima tot de thermostaat het sein geeft om af te slaan.
Daarna slaat ze met geen mogelijkheid weer aan, ik even een zachte brom en dan niks meer.
Haal ik de stekker eruit wil ze na enige minuten wel weer, tot ze weer afslaat en niet weer start.
Thermostaat al kortgesloten, euvel blijft.
PTC starter vervangen, euvel blijft.
Als ze het doet, koelt ze goed maar wil niet weer uit zichzelf aanslaan.
Ik weet het niet meer, wie wel ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Koos,

U heeft al het een en ander geprobeerd, maar toch blijft de koelkast afslaan. Aangezien het niet aan de thermostaat en starter ligt, kan het veroorzaakt worden door een verstopte leiding bij de compressor, of door een lek in het koelsysteem.

U kunt proberen om de koelkast even helemaal uit te schakelen en een dag compleet stil laten staan + goed reinigen. Volgende dag weer aanzetten in de hoop dat de verstopping ontdooit is (vaak is het ijsaanslag namelijk).
Werkt dit niet, dan is de kans groot dat er te weinig koelmiddel is. De compressor wil dan wel koelen, maar er is simpelweg niet meer genoeg om continu te blijven koelen.

Wat voor merk en type is het?

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor het meedenken.
Als ik de thermostaat kortsluit koelt de kast uitstekend en snel, lijkt me geen tekort aan vloeistof !?
Als ik de kortsluiting weghaal slaat ze af, sluit ik het weer kort, slaat ze niet aan. Ze slaat pas weer aan als ik na een minuut of 5 weer kortsluit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...