Ga naar inhoud

Advies van Marvin


Aalt van Dijk

Aanbevolen berichten

Dag Marvin, allereerst bedankt voor de vlotte reactie, dit is iets wat je niet dagelijks tegenkomt!
Na het kortsluiten van de thermostaat doet hij nog precies hetzelfde, ik heb nu de stater er uit gehaald. Kun je die testen of moet je de gok nemen dat hij het met een nieuwe ook niet doet.
Dank alvast voor d ete nemen moeite in deze!
Groeten, Aalt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank Aalt!

Hoor je toevallig ook een getik of knetterend geluid wanneer de koelkast weer probeert aan te slaan? Zelf neig ik ernaar dat het probleem zit in een verstopping in een leiding of een lek in het koelsysteem. De koelkast slaat immers wel aan (al is het maar 4 seconden) dit toont aan dat het probleem niet bij de startrelais zit.

Hierdoor wil de koelkast wel aan slaan en koelen, maar hij kan het koelvermogen niet meer opbrengen. Vaak betekent dit einde oefening. U kunt wel proberen de koelkast even helemaal te ontdooien (dus ene hele nacht uit laten staan). Als de verstopping wordt veroorzaakt door ijsaanslag kan dit helpen... Mocht dit niks uithalen dan wordt het een lastig verhaal.

Ik weet niet hoe oud de koelkast is, want een monteur langs laten komen is vaak een duur geintje. Dan kan het misschien voordeliger zijn om een nieuwe aan te schaffen.

Groeten!
Marvin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...