Ga naar inhoud

Storing Siemens KI20RA50


Aanbevolen berichten

Hallo,

Enige tijd geleden hebben wij een huis gekocht met werkende inbouwkoelkast Siemens KI20RA50. Deze koelkast heeft een tijdje wel en niet gekoeld waarna deze nu helemaal niet meer koelt. Op dit moment gaat de lamp branden als ik de koelkast inschakel maar er brand geen enkel lampje op het controlepaneel. Voordat de koelkast helemaal ophield met koelen brandde de temperatuurindicator van het controlepaneel wel. Echter het paneel reageerde soms wel en soms niet als ik de temperatuur probeerde te verzetten.
Ik heb gehoord dat ik vrij eenvoudig kan testen of het de thermostaat is. Hoe doe ik dat bij deze koelkast en hoe lang moet ik wachten voor ik zeker weet of het de thermostaat is.
Bij voorbaat dank, Jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jeroen,

De thermostaat is te testen door hem door te verbinden. Schakel de kast helemaal uit en schroef de thermostaat los. Als het goed is zie je nu 2 contacten/draden zitten (bruin en zwart geloof ik). Deze 2 moeten met elkaar verbonden worden.

Na het inschakelen even laten draaien om te kijken of hij nu wel op temperatuur komt. Wanneer de koelkast wel goed koelt met een doorverbonden thermostaat is het een teken dat de thermostaat vervangen moet worden. Doet de Siemens koelkast echter nog steeds niks, dan ligt het ergens anders aan.

Succes!
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
hallo,

Mijn koelkast KI20RA50/01 heeft hetzelfde probleem. Na inschakelen mbv aan/uit verschijnt er niets op het display. Geen geknipper alleen het lampje van de binnenverlichting werkt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik denk zelf de ntc sensor. Het is geen thermostaat. Mijn vraag is hoe ik de ik dat kan testen? Doe je dat ook door twee draadjes kort te sluiten? Ik krijg trouwens dat ntc doosje niet netjes open. Graag een tip.
Bij voorbaat dan voor advies. Ad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marvin, Bedankt voor je reactie van een paar weken geleden. We hebben inmiddels getest of het de thermostaat is en dat is niet het geval. Ik zie dat ik een lotgenoot heb (Hallo Ad!) Kan dit een bekende kwaal zijn van dit model die hopelijk eenvoudig is op te lossen? Heb je suggesties voor verder onderzoek? Alvast bedankt! Jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Ad en Jeroen,

Dit probleem kan idd veroorzaakt worden door een kapotte NTC sensor. Dit is zelf op te lossen, maar is wel wat lastiger dan het vervangen van de thermostaat. Als u handig bent, kunt u het wel proberen!

Via onderstaande link komt u bij een topic over een soortgelijk probleem, met daarin meer uitleg over de NTC sensor. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

http://www.maxperience.com/nl/refrigerators/detail/answer/142244/siemens-koel-vries-doet-het-niet

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf helaas geen ervaring met dit model. Ik kan dus ook niet precies zeggen hoe u dit het best kunt doen. Misschien kunt u contact opnemen met Siemens zelf en uw situatie uitleggen. Zij weten waarschijnlijk precies te vertellen op welke manier u de NTC sensor netjes los kunt halen (als dit netjes te doen is)

http://www.siemens-home.nl/service/contact

Alvast een fijn weekend!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 10 maanden later...
Wie kan mij helpen ,wij hebben 21/2 jaar een siemens inbouwkoelkast gekocht E.NR. K127FA50/06
Als ik het knopje van de thermostaat hoger of lager wilt zetten reageert deze niet hij blijft op 5 staan waardoor de inhoud te koud staat.
Vorige week was het lampje uit en was alles bevroeren
Graag de gouden tip.
Groetjes Herman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...