Ga naar inhoud

Koelkast blijft niet aan


Dave

Aanbevolen berichten

Eergisteren merkte ik dat mijn 5 jaar oude koelkast niet meer koelt. Terwijl ik ze aan het leegmaken was, merkte ik dat de motor 2 keer gedurende een seconde aansloeg en dan direct terug af. Ik dacht dus eerst aan een probleem met de motor.

Nadat ze een tijdje uit het stopcontact was geweest, heb ik ze terug aangelegd. Deze keer sloeg de motor wel aan, en begon ze goed te koelen. Ik heb nadien de thermostaat doorverbonden, en eenmaal in het stopcontact sloeg ze direct aan en blijft ze ook draaien. Na een vijftal minuten was de achterwand echt al volledig goed koud.

Nu, wanneer ik de stekker terug uit het stopcontact haal en meteen terug instop, slaat de koelkast niet meer aan. Ik moet telkens een paar minuten wachten, en als ik dan de stekker instop, slaat ze terug aan.

Nu weet ik eigenlijk niet wat er defect zou kunnen zijn. Als ik ze een tijd uit laat, slaat ze aan (zowel zonder thermostaat doorverbonden als met thermostaat doorverbonden). Dan koelt ze ook goed en blijft ze mooi werken. Als ik de stekker even verwijder, wil ze niet direct terug aan (beveiliging?). Als ze echter langere tijd aan staat, wil ze dus niet blijven koelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Goedemorgen Dave,

Van een koelkast van 5 jaar oud mag je verwachten dat deze gewoon nog naar behoren functioneert. Wat de precieze oorzaak is van dit probleem durf ik nog niet te zeggen. Heb je voor mij misschien een merk en typenummer? Dan kan ik even wat meer voor je uitzoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...