Ga naar inhoud

Koelkast kiezen


Joris Klein

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nu een paar weken ingetrokken in een studentenhuis waar het gebruikelijk is dat iedereen zijn eigen koelkast heeft. Op dit moment maak ik nog gebruik van iemand anders zijn koelkast, maar op den duur moet hier dus iets anders voor komen.

De koelkast moet op mijn kamer komen en omdat ik niet zoveel ruimte heb, ben ik opzoek gegaan naar een kleine koelkast, maar ik hoor van veel mensen dat kleinere koelkasten vaak lawaai maken. Nu heb ik begrepen dat je sowieso geen thermo koeling wilt hebben, omdat dit met een ventilator is. Echter lijken alle koelkasten op alle websites op elkaar en zie ik door de bomen het bos niet meer.

Kan iemand mij misschien vertellen op welke specificaties ik moet letten als ik ongeveer wil bepalen hoeveel lawaai zo'n apparaat gaat maken? Of heeft iemand anders misschien een kleine koelkast die die mij kan aanbevelen?

edit:

Zo zat ik bijvoorbeeld naar deze te kijken: Severin KS9827

De reviews zijn goed, maar verder op het internet zijn de meningen verdeeld. Op een andere webshop zag ik staan dat hij als 'luidruchtig' werd omschreven. In de beschrijving staat dat 43 db aan geluid produceert. Ga ik hier, bijvoorbeeld tijdens het slapen, erg veel last van hebben? Voor zover ik kan vinden op het internet zit er één compressor in en dus geen ventilator.

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joris,

Wat betreft de ervaringen / meningen van mensen op internet moet je je niet teveel laten leiden door individuele opmerkingen. Het is uiteraard goed om een algemeen beeld te krijgen van een bepaalde koelkast, maar er zullen altijd zeikerds tussen zitten die alles slecht vinden (en dus ook mensen die extreem tevreden zijn). Goed is om naar het gemiddeld geschetste beeld te kijken.

Die koelkast die jij hebt gevonden is inderdaad wel wat aan de luidruchtige kant. 43 db is redelijk wat... het kan in ieder geval een stuk stiller!

Op onderstaande pagina's hebben we alvast een aantal koelkasten geselecteerd die weinig lawaai produceren:
https://slimster.nl/koelkasten/stille-koelkast/ (35 - 40 db)
https://slimster.nl/koelkasten/zeer-stille-koelkast/ (minder dan 35 db)

Wanneer je echt dicht bij jouw koelkast slaapt is het wel aan te raden om zo laag mogelijk te zitten qua decibel. Omdat je weinig ruimte hebt kun je het best kijken naar een barmodel of tafelmodel koelkast. Een barmodel koelkast is nog kleiner, maar een tafelmodel koelkast heeft weer net wat meer ruimte. Afhankelijk van wat je zelf belangrijk vindt kun je hier een keuze uit maken!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...