Ga naar inhoud

Plastic kap op de compressor verwijderen


Ralph Hendriks

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs hebben we een nieuwe koelkast gekocht, een Zanussi 166002. Voor het plaatsen heb ik alle plastic dingen even verwijderd, zoals ik dat eigenlijk gewend ben van andere apparaten. Er zat een plastic kap op de compressor, ook die heb ik weggehaald.

Nu wilde ik vandaag het plastic bij het afval gooien, want de koelkast werkt prima. Lees ik op de kap die van de compressor komt: "Nicht entfernen - Brandgefahr"...

Ik vraag me dus af of ik deze kap beter even kan terugplaatsen. Dat lukt op zich vast wel, hij zat vastgeklikt en dat lipje is gewoon nog intact. En waar dient deze kap dan voor? Wat is dat brandgevaar precise?

Hopelijk heeft hier iemand wat kennis van, ik ben benieuwd waarom deze kap er op zat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Ralph,

Als je de kap nog hebt en deze gemakkelijk terug kunt plaatsen zou ik dat wel even doen! Brandgevaar is wel een klein beetje overdreven hoor...maar als er water bij de compressor komt en/of er ontstaat kortsluiting dan kan er wel brand ontstaan. De kans hierop is niet groot, maar die plastic kap zorgt weer voor een beetje extra veiligheid.

Als die kap niet in de weg zit, zou ik hem gewoon terugplaatsen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...