Ga naar inhoud

Liebherr koelkast doet het niet goed.


Nils

Aanbevolen berichten

Goedendag.

Ik heb een 6 jaar oude koel/vries combinatie van liebherr. Een paar dagen geleden is deze opeens gestopt met koelen. Echter nadat ik de koelkast een paar uur uit heb gezet doet die het weer, dan loopt het pompje en hoor ik daarbij ook vloeistof rond lopen waarbij de koelkast dan weer vlot op temeratuur komt, vervolgens stopt ie dan na een tijdje weer met koelen en slaat daarna ook niet meer aan, wel hoor ik dan dat het pompje nog loopt alleen hoor ik dan geen vloeistof rond lopen en word er ook niet gekoelt, het pompje voelt dan ook erg warm aan.

Wat zou er bij het probleem kunnen zijn?

Mvg,

Nils.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Beste Nils,

Dat er het ene moment wel koelmiddel wordt rondgepompt en daarna opeens niet meer kan duiden op een defecte thermostaat.
Dit kan zelf gecontroleerd worden door de thermostaat door te verbinden. Wanneer je deze los kunt halen (hij zit vaak bij het lampje in de koelkast), dan kun je de twee draden (vaak bruin en zwart) met elkaar verbinden.

Als hierna de compressor continu blijft draaien en blijft koelen is dit een teken dat de thermostaat defect is. Deze zal dan vervangen moeten worden.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...