Ga naar inhoud

Stille koelkast


Linda

Aanbevolen berichten

Mijn huidige koelkast maakt soms het geluid van een vliegtuig dat opstijgt en de rest van de dag geeft het een continue pruttelend/zoemend en af en toe tikkend geluid. Ik slaap in dezelfde ruimte als mijn koelkast staat, zo'n 3 meter van mijn bed verwijderd. Het is dus heel irritant om dat ding de hele tijd te horen als ik probeer te slapen.

Wie heeft de gouden tip voor een tafelmodel koelkast met vriesvakje die superstil is? Ik zie online heel veel koelkasten met een geluidsniveau van 38db met daarbij een prachtig verhaaltje van de verkoper dat de koelkast 'zeer stil' is, maar dit zegt helemaal niks. Ik wil dus graag ervaringen horen van mensen die ook in dezelfde ruimte wonen/slapen als waar de koelkast staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Hey Linda (en/of andere mensen),

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb al een paar tafelmodelkoelkasten besteld en steeds heb ik ze weer terug moeten sturen omdat ze teveel lawaai en rare schrapende, smakkende en knorrende geluidjes maakten. Ik heb het hele internet al afgezocht naar recensies over 38 dB modellen en ik vind alleen maar tegenstrijdige reacties. De een noemt een koelkast 'zeer stil' en een ander zegt dat ie lawaai maakt. Tot nu toe maakten de koelkasten die ik uiteindelijk bestelde helaas steeds lawaai en moest ik ze dus weer retourneren. Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost? Ik zit nu al bijna wanhopig te kijken naar modellen van 400 e, terwijl ik begon met een tweedehands Zanussi voor 60 e op marktplaats...

Alvast heel erg bedankt voor een reactie!

Met vriendelijke groet,

Michaël
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Michaël,

Ik heb nog steeds mijn oude koelkast, maar hij maakt veel minder geluid dan voorheen. Dat komt waarschijnlijk omdat hij op een stukje vloer stond die scheef was. Ik heb hem met opruimen een keer een stukje verder geschoven en gek genoeg maakt ie nu geen opstijgende geluiden meer.

Het zachtjes pruttelen en zoemen doet ie wel nog steeds. Ik moet wel zeggen dat dit uiteindelijk went. Alleen dat harde opstijgende geluid was heel irritant, vooral als ik ging slapen.

Ik heb dus helaas geen koelkast tip voor je, behalve te checken of je vloer waterpas is waar je koelkast op staat. Kijk ook de strips van je koelkast even na. Als deze los zitten gaat je koelkast ook meer geluid maken. Dit was bij mij ook het geval.

Mijn koelkast is een Zanussi ZRB29NA8. Hij is jaren lang gewoon wel stil geweest, totdat ie wat ouder werd. Maar dat is met alle koelkasten denk ik wel zo.

Succes met je zoektocht naar een nieuwe koelkast

Mvg,
Linda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer. Maar goed, in ieder geval bedankt voor je tips! Ik zal nog eens extra goed kijken of de vloer wel echt recht is en of hij inderdaad wel echt waterpas staat. Ook goed om te weten dat de geluiden kennelijk wel sterk kunnen verminderen, dit zou ook het grote verschil tussen de recensies kunnen verklaren.

Voor als dit niet helpt, iemand anders nog tips voor een nieuwe zeer stille koelkast?

Alvast bedankt!

Michaël
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...