Fasen Geplaatst: 11 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2015 Na onze laatste vakantie bleek dat de netspanning al enige dagen ervoor te zijn uitgevallen. De koelkast weer gestart en na enkele dagen lag er water onder de kast en onder de onderste vrieslade was ijsvorming opgetreden. Weet iemand hier een oplossing voor? Groet Jan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 12 oktober 2015 Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Goedemorgen Jan, Het kan zijn dat er een verstopping zit in het afvoerbuisje, waardoor het condens niet goed kan worden weggevoerd. Een eerste doe-het-zelf oplossing is om de koelkast even helemaal te laten ontdooien en reinigen. Dus zorgen dat alle ijsvorming weg is (niet met een scherp voorwerp verwijderen) en goed schoonmaken. Vervolgens de rest van de dag even uit laten staan en de volgende dag weer inschakelen. Grote kans dat dit het probleem oplost. Mocht dit niet werken dan kunnen we verder kijken naar wat dit probleem mogelijk veroorzaakt. Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
emailanja Geplaatst: 27 maart 2016 Delen Geplaatst: 27 maart 2016 Ik heb ook zo,n Samsung met ijsvorming bij de onderste vrieslade en koelkast gaat lekken! Weet iemand waar ik dat afvoergootje zit? zodat ik het kan schoonmaken ik kan het niet vinden!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 30 maart 2016 Delen Geplaatst: 30 maart 2016 De afvoer bevindt zich meestal onderin het koelgedeelte, achter de achterwand. Om daarbij te komen kun je dus de achterwand in het koelgedeelte loshalen. Het kan ook nuttig zijn om even bij de condens lekbak te kijken. Hier kan je bij komen door het kapje onderaan de achterkant van de koelkast los te schroeven. Hier vind je een lekbakje en een rubberen afvoerdraad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.