Ga naar inhoud

Samsung Amerikaanse koelkast


Robin

Aanbevolen berichten

Het vriesgedeelte van mijn Amerikaanse Samsung koelkast is er na 3 jaar ineens mee opgehouden. Daarna het koel gedeelte ook. Hij is 2x weg geweest voor reparatie. Er is ook een nieuwe print ingezet omdat men dacht dat het probleem in de motor aansturing zit. Helaas heeft ook dit het probleem niet verholpen. Koelkast springt aan, koelt ook even. Buitenkant wordt heel erg heet en dan houd hij er weer mee op en springt niet meer aan. Hebben jullie nog ideeën/tips wat dit zou kunnen zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Robin,

In eerste instantie zou ik ook denken dat het met de aansturing te maken heeft en dit dus wijst op een kapotte printplaat. Helaas heeft dat dus niet geholpen.

Je zou zelf nog even kunnen controleren of de thermostaat er iets mee te maken heeft. Dit doe je door de thermostaat door te verbinden. Door de 2 draden (vaak bruin en zwart) met elkaar te verbinden overrule je de thermostaat als het ware. Wanneer de compressor dan aanslaat en continu blijft koelen is dit een teken dat de thermostaat vervangen moet worden.

Mocht dit het niet zijn dan gok ik eventueel nog op een kapotte compressor. Toch ben ik van mening dat een koelkast nooit na 3 jaar al kapot mag gaan en vind ik dat Samsung hier voor een goede oplossing moet zorgen..

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Onze Samsung van 8 jaar oud koelt en vriest niet goed meer. We hebben hem al 3 dagen uitgezet, maar het display vd koelkast zegt 1 graad, en de thermometer 10 graden. Vriezer display geeft -20 aan, en de daadwerkelijke temperatuur is 0 graden. Diverse deskundigen geven al aan dat het de compressor zal zijn, maar hoe testen we dat, want ik hoop nog altijd op een defect vd thermostaat... Kan ik dat zelf checken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Samsung RSHIDTPE. Gekocht in november 2008.
Temperatuur display gaf goede temperatuur aan .
Alles gedeeltelijk ontdooid. In koel en vries gedeelte.
Monteur geweest. Moest gas bij. In vriesgedeelte . 2 dagen wachten tot alles goed ijsvrij was.
Weer aangezet. Temperatuur op display . -18 en 4. Binnen in -4 en 10gr. Ben benieuwd of er een oplossing is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Samsung koelkast type RS7578THCSL storing " door open" reedcontact boven rechterdeur vervangen.
Linkerdeur magneetje op reedcontact licht in koelkast gaat uit, dus deze werkt.
Op PCB connector CN 30 pen 7 en 8 gemeten, reedcontact werkt, dus bedrading goed.
PCB-board vervangen. Helaas, geen verschil.
Heeft iemand een tip ?
Boven rechterdeur scharnier zitten 3 onderdelen
Reedcontact, rond buisje met 2 gele draden, temp.sensor ?, welke waarde ? en donkergrijs, vierkant blokje met 3 draden, sensor ?
Display geeft geen andere storing, ook niet na self controle,
Wie helpt? Ik woon in Heerlen.
Ad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...