Ga naar inhoud

tikkend lawaai uit het koelgedeelte


Rasenberg

Aanbevolen berichten

ik heb ruim 4 jaar een whirlpool amerikaanse koelkast, die het prima doet. sinds een week of twee komen er tikkende geluiden uit de machine. het duurt een paar seconden en stopt dan, steeds als de koel deur open is geweest. zelf denk ik aan het rubber, maar het geluid komt uit de achterzijde binnen, daar zit het "air filter". het geluid is net alsof plastic uitzet door temp verschil, kreunend tikken en dan weer een paar uur stilte, zoals het altijd was. heeft een andere gebruiker dezelfde ervaringen als ik? hoop van je te vernemen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat er wat ijsvorming is ontstaan rond het air filter. Door de koelkast even helemaal te ontdooien + goed schoon te maken kan dit verholpen worden. Schakel de koelkast de volgende dag weer in en kijk even aan of het getik nu uitblijft.

Tijdens het schoonmaken / ontdooien kun je ook gelijk de deurrubbers controleren. Als deze versleten zijn komt er namelijk warme lucht in de koelkast waardoor ijsvorming kan ontstaan. Dit kun je doen door een zaklamp in de koelkast te leggen. Wanneer er licht door de deurrubbers naar buiten schijnt is dit een teken dat ze vervangen moeten worden.

Mocht dit nu niet helpen dan kunnen we even kijken naar andere mogelijke oorzaken.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...