Ga naar inhoud

Welke wasmachine


ydy grijs

Aanbevolen berichten

Ik zie door de bomen het bos niet meer na paar dagen zoeken naar nieuwe wasmachine. Van elk merk wordt wel iets negatiefs gemeld.
Ik zoek onafhankelijke info over de kwaliteit van merken en waar ze specifiek problemen mee hebben om een keus te kunnen maken.
Julie selectie programma ook gebruikt, maar omdat ik blijf hangen bij negatieve info over de meeste merken kom ik niet verder in mijn keus.
Iemand advies?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een advies is inderdaad erg welkom.
Mijn zoekfuncties zijn: voorlader, energiezuinig heb alles aangevinkt van A++ tot A+50 liefst 7 kg of meer 6 kg is minimum, liefst koolborstelloos. Prijs tot 400, of ik moet 100 lenen, dat is dan uiterste prijs.
Alvast bedankt.
Zou het ook fijn vinden te horen wat er zo goed is aan de wasmachines die u adviseert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een budget van zo'n 400 - 500 euro is een prima wasmachine te krijgen hoor. Echter, de echte topmodellen van merken als Miele en Samsung zijn een stuk duurder. Die zijn qua kwaliteit ook gewoon beter en duurzamer. Maar we moeten natuurlijk wel realistisch blijven.
Budget merken als Indesit en Ignis bijvoorbeeld zijn weer een stukje goedkoper (tussen de 200 - 300 euro), maar deze zijn minder robuust en de gebruikte materialen zijn van een mindere kwaliteit. Daarom ligt de prijs ook een stuk lager.

Ik heb even voor u gekeken aan de hand van de door u opgegeven wensen en ben wel een aantal goede wasmachines tegengekomen.

- Zanussi ZWF81663W 
Deze Zanussi wasmachine biedt een erg goede prijs/kwaliteitverhouding. Vooral de wasresultaten zijn erg goed. Mooi pluspunt is de 1600 toeren centrifugestand, waardoor het wasgoed extra droog uit de wasmachine komt. Gebruikers zijn ook erg tevreden, getuige de 8,7 op kieskeurig.

- LG F147T 
Deze wasmachine van LG is met energieklasse A+++-20% erg energiezuinig, zeker voor deze prijs. Wel heeft deze een kleinere capaciteit en lagere toerental dan de Zanussi. Voordeel van LG wasmachines is dat ze vaak erg uitgebreid zijn qua functionaliteiten en wasprogramma's, wat het wassen een stuk gemakkelijker en zuiniger maakt. Ook dit model scoort een 8,7 op kieskeurig, uit maar liefst 247 reviews.

- Siemens WM14E448NL
Deze Siemens wasmachine is qua prijs wat duurder (494,-), maar is wel erg duurzaam. Energieverbruik en wasresultaten zijn erg goed, maar uiteraard moet u zelf de afweging maken of u voor dit model 100 euro wilt lenen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de LG, maar dit is puur omdat ik zelf goede ervaringen met dit merk heb, zowel qua wasmachines als televisies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze alledrie bekeken.
De LG heeft kunstof trommel+kuip. Dat staat mij niet zo aan, maar misschien is dat onbekendheid, want heb tot nu toe alleen rvs gehad.

De Zanussi klinkt goed, maar ben onderstaand commentaar al een paar keer tegengekomen. Kunt u daar iets over zeggen?

De wasmachines van de Elektrolux groep ( Zanker, Marijnen, Elektrolux, Zanussi, AEG) hadden tot voor kort veel problemen met hun modules die rondom de EWM2000 processor waren gebouwd. Het verwarmingselement kon door een aardlekfout de hele module om zeep brengen. Deze modules zijn erg duur.

De siemens staat in zoekfunctie koolborstelloos, maar in de beschrijving staat dat die er wel in zit. Dus die valt voor mij (samen met de prijs) af.

Wel fijn dat iemand even met je meedenkt :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...