Ga naar inhoud

AEG Santo na afslaan hard schudden


Phil IJzerdraad

Aanbevolen berichten

Als iemand iets weet, heel graag reactie!
Na dat de koelkast is afgeslagen, klinkt het alsof de motor van koelkast zwaar schuddend toch stilstand komt. Het schudden en trillen is zo hard dat ik iedere keer denk dat het zo maar het laatste stuiptrekking van de koelkast kan zijn, maar hij blijft het doen. Verder koelt de Santo prima. Dit geluid maakt de koelkast al een paar maanden. Maar ik wil er toch wel graag van af. Klinkt dit als een bekend probleem? Is het op te lossen? Ik hoor graag jullie professionele advies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Phil,

Allereerst is het goed om te lezen dat de koelkast nog prima koelt (en dus functioneert de compressor op het schudden na nog goed).

Het schudden / trillen kan veroorzaakt worden door ingezakte dempers die rondom de compressor / motor zitten. Deze kan je controleren wanneer je naar de compressor kijkt. Over het algemeen kan je deze dempers zelf weer wat ombuigen / stellen zodat deze weer beter aansluiten op de motor.

Ook goed om even te controleren of de leidingen achter de koelkast niet toevallig ergens tegen aan komen door het geschud.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...