Ga naar inhoud

Samsung koelkast


jolil23

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een Samsung Rl36sbms koelkast die uit blijft als hij op temperatuur is
Dus ik bedoel dat hij de temperatuur h i eeft bereikt en dan afkoelt niet meer aan slaat ik moet dat dan handmatig doen door even aan en uit te zetten iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Groet Mart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Meestal wordt dit probleem veroorzaakt door een defecte thermostaat.
Deze kun je relatief eenvoudig een goedkoop zelf vervangen.

Om bij de thermostaat te komen zul je in de binnenkant van je koelkast de achterwand los moeten halen. Vervolgens de lampenkap er af en kijken waar de schroeven zitten om het spul los te schroeven.
Als je dat allemaal los heb dan kom je een radiator achtig ding tegen daar zie je wat draadjes aan zitten met blokjes aan het einde. De thermostaat heeft over het algemeen een rode en zwarte draad bij Samsung koelkasten.

Je kunt de thermostaat nog testen door hem door te verbinden. Als je de twee draden met elkaar verbindt en de compressor / motor slaat aan en blijft continu doorkoelen dan is dit een teken dat je thermostaat vervangen moet worden.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...