Ga naar inhoud

Miele KF7662s vriesgedeelte werkt niet


Martin

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Onze Miele koel vriescombinatie (model KF 7662 S) geeft problemen bij het vriesgedeelte.
De display geeft aan dat de temperatuur oploopt en als deze de -14C heeft bereikt klinkt het alarm. daarna loopt de temperatuur verder op (volgens het display!).
De compressor lijkt wel goed te werken. Ik heb de voeler via een weerstandje kortgesloten (rechtstreeks kortsluiten zonder weerstand gaf gelijk alarm) en vervolgens blijft de compressor full continue koelen en blijft het vriesgedeelte netjes koud (-24C).
Ik heb de voeler vervangen maar dit helpt niet. De temperatuur begint volgens het display wel te dalen maar blijft hangen op -4C. Als ik de losse thermometer mag geloven is de temperatuur echter wel -18C (dit is dus met de nieuwe voeler).
Aangezien de voeler okee is, de aansturing icm compressor ook wel werkt, is mijn gevoel dat het probleem dus ertussen in moet zitten. Maar wat?
Iemand enige suggestie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Martin,

Ik denk dat de losse thermometer wel een accurate weergave van de echte temperatuur in het vriesgedeelte geeft. Dit zou dus duiden op een defect in een of andere sensor. Durf zo niet te zeggen waar/welke precies.

Hoe lang heb je de koelkast al?
Misschien even contact opnemen met Miele en de situatie uitleggen. Als je al weet dat de compressor en de thermostaat goed functioneren, dan kunnen zij denk ik beter aangeven wat de oorzaak kan zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...