Ga naar inhoud

Advies gevraagd.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben in het bezit van een Ikea/Whirlpool inbouw koel-vriescombinatie. Type CBI 601 W. Ongeveer 2 weken geleden het rubber van het vriesgedeelte vervangen. Gisterenavond zoemend geluid. Vanmorgen volledig ontdooid. Stroom eraf en langere tijd gewacht. Stroom er weer op, zoemend geluid en dan schakelt hij weer uit. Eerste gedachte was Thermostaat. Deze eruit gehaald en de bruine en zwarte draad in de kast doorverbonden. Stroom er weer op en hetzelfde resultaat. Koelkast eruit gehaald eb bij de compressor gekeken en geluisterd na het weer inschakelen van de stroom. Geluid lijkt uit het startrelais te komen, maar dat weet ik niet zeker. ook nog licht getikt met een hamer op de compressor zelf. Geen resultaat. Hoe kan ik één en ander uitsluiten, zoals het relais, condensator etc? Alvast bedankt voor jullie hulp. Met vriendelijke groet, Henk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo Marvin,

Bedankt voor je snelle reactie.
Compressor doet niks en ik hoor inderdaad een tik bij het afslaan.
Heb er contact met een monteur over gehad en deze gaf aan dat hoogstwaarschijnlijk de compressor vastzit. Einde verhaal dus. Dus maar een nieuwe besteld. Helaas werd deze gisteren met een hoop fabrieksfouten afgeleverd, dus moet worden omgewisseld. Balen.
Nogmaals bedankt voor je medewerking.
Met vriendelijke groet,
Henk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...