rudy van lent Geplaatst: 25 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2016 Goedemiddag Allen, Onze amerikaanse samsung koelkast RS25FAMS ontdooit niet automatisch. Op de verdamper in de koelkast blijft ijsvorming ontstaan. Het verwarming element geeft wel een waarde tijdens het doormeten. De 3 Sensoren geven ook een waarde maar ik weet niet welke waarde het zou moeten zijn. HELP. Wat kan ik nu het beste doen? Wat moet ik vervangen als eerste? Alvast bedankt. Grt, Rudy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 27 juni 2016 Delen Geplaatst: 27 juni 2016 Hi Rudy, Op welke manier heb je de ijsvorming rondom de verdamper tot nu toe weggehaald? Heb je de koelkast al eens compleet ontdooit en goed schoongemaakt? Als er ijsvorming in de koelkast ontstaat kan dit de hele werking ontregelen, dus niet alleen het automatisch ontdooiproces, maar ook de sturing van de thermostaat etc. Een eerste doe-het-zelf oplossing is om de Samsung koelkast even compleet te ontdooien en overal te ontdoen van ijsaanslag. Vervolgens even laten staan en de volgende ochtend weer inschakelen. Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rudy van lent Geplaatst: 27 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2016 Hoi Marvin, We hebben tot tweemaal toe de koelkast ontdooit. Echter niet zolang laten staan als jij aangeeft. Is dat dan echt een must om de koelkast zolang ontdooit te laten staan? Alvast bedankt weer. Groeten, Rudy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 27 juni 2016 Delen Geplaatst: 27 juni 2016 Dat is niet direct noodzakelijk, meestal wordt een aantal uur aangeraden. Persoonlijk ontdooi ik de koelkast in de avond (en maak ik hem helemaal schoon) en laat ik hem vervolgens de gehele nacht uitstaan. Het ontdooien heeft in jullie geval blijkbaar geen effect gehad. Ik kom regelmatig klachten tegen over Samsung koelkasten die soortgelijke problemen vertonen... misschien dat jullie er goed aan doen om even contact op te nemen met Samsung zelf ivm eventuele garantie. Het is waarschijnlijk een probleem met de temperatuurvoeler of het verwarmingselement dat in de buurt van de verdamper zit. Het verwarmingselement zorgt er namelijk voor dat de verdamper ontdooit, wat in dit geval dus niet goed gebeurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rudy van lent Geplaatst: 27 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2016 Ik heb het verwarming element (Mat) doorgemeten. Deze geeft een waarde aan. De thermostaat geeft een waarde van 0,01 aan en die is eigenlijk goed. We hebben daarom een de temperatuur voeler besteld om te vervangen. Deze zit direct op de leiding daar waar de leiding het koelgedeelte binnenkomt. Als deze vervangen is gaan we verder.... . Dank je wel voor je tips. Ik plaats een bericht als we de voeler hebben vervangen. Groeten, Rudy Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 27 juni 2016 Delen Geplaatst: 27 juni 2016 Oke, lijkt alsof het verwarmingselement en de thermostaat dus nog in orde zijn. Hopelijk zorgt het vervangen van de temperatuurvoeler voor de juiste oplossing. Ik hoor het inderdaad graag van je Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dig Geplaatst: 8 juli 2018 Delen Geplaatst: 8 juli 2018 goededag ik lees dat het zelfde probleem had als mijn koelkast nou ben ik nieuwsgierig hoe u dat heeft opgelost ik hoor graag van u mijn email is ewido_@hotmail.com Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.