Ga naar inhoud

Amerikaanse koelkast ontdooit niet


Aanbevolen berichten

Goedemiddag Allen, Onze amerikaanse samsung koelkast RS25FAMS ontdooit niet automatisch. Op de verdamper in de koelkast blijft ijsvorming ontstaan. Het verwarming element geeft wel een waarde tijdens het doormeten. De 3 Sensoren geven ook een waarde maar ik weet niet welke waarde het zou moeten zijn. HELP. Wat kan ik nu het beste doen? Wat moet ik vervangen als eerste? Alvast bedankt. Grt, Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Rudy,

Op welke manier heb je de ijsvorming rondom de verdamper tot nu toe weggehaald? Heb je de koelkast al eens compleet ontdooit en goed schoongemaakt?

Als er ijsvorming in de koelkast ontstaat kan dit de hele werking ontregelen, dus niet alleen het automatisch ontdooiproces, maar ook de sturing van de thermostaat etc. Een eerste doe-het-zelf oplossing is om de Samsung koelkast even compleet te ontdooien en overal te ontdoen van ijsaanslag. Vervolgens even laten staan en de volgende ochtend weer inschakelen.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet direct noodzakelijk, meestal wordt een aantal uur aangeraden. Persoonlijk ontdooi ik de koelkast in de avond (en maak ik hem helemaal schoon) en laat ik hem vervolgens de gehele nacht uitstaan.

Het ontdooien heeft in jullie geval blijkbaar geen effect gehad. Ik kom regelmatig klachten tegen over Samsung koelkasten die soortgelijke problemen vertonen... misschien dat jullie er goed aan doen om even contact op te nemen met Samsung zelf ivm eventuele garantie.

Het is waarschijnlijk een probleem met de temperatuurvoeler of het verwarmingselement dat in de buurt van de verdamper zit. Het verwarmingselement zorgt er namelijk voor dat de verdamper ontdooit, wat in dit geval dus niet goed gebeurt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het verwarming element (Mat) doorgemeten. Deze geeft een waarde aan. De thermostaat geeft een waarde van 0,01 aan en die is eigenlijk goed. We hebben daarom een de temperatuur voeler besteld om te vervangen. Deze zit direct op de leiding daar waar de leiding het koelgedeelte binnenkomt.

Als deze vervangen is gaan we verder.... .

Dank je wel voor je tips. Ik plaats een bericht als we de voeler hebben vervangen.

Groeten,

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...